گرسنگی باعث گرفتن چه تصمیماتی می‌شود؟


گرسنگی باعث گرفتن چه تصمیماتی می‌شود؟
پژوهش های اخیر محققان دانشگاه داندی در انگستان نشان میدهد گرسنگی تأثیر مهمی بر قدرت تصمیم گیری دارد؛ بدین ترتیب توصیه میشود از تصمیم گیری در امور مهم در موقع گشنگی پرهیز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، گرسنگی سبب میشود اشخاص بی صبر وحوصله شوند و امکان دارد در این وضعیت یک پاداش اندک ولی زودهنگام را به یک پاداشن عظیم ولی دورتر ترجیح دهند.

در این مطالعه پژوهشگران پرسش های مشابهی در خصوص پول، غذا و پاداش های دیگر به موقع گرسنگی و سیری از داوطلبان پرسیدند.

نتیجه نشان داد اشخاص گرسنه به پاداش های بسیار کوچکتر ولی زودتر راضی بودند. این مطالعه نشان میدهد گرسنگی بر تصمیم گیری بسیار تاثیرگذار هست و میتواند اولویت ها را به آسانی جابه جا کند.

بر مبنای این مطالعه گشنگی ناشی از فقر می تواند منجر به اتخاذ تصمیماتی شود که اوضاع زندگی فرد را بیش تر بهم بریزد.

در ادامه آمده است، تصمیمات اشخاص در حین گشنگی از وضعیت طولانی‌مدت به وضعیت کوتاه مقطع تغییر میکند و حق تقدم ها هم کاملاً جابه جا میشوند ، به همین علت به اشخاص سفارش میشود موقع گشنگی به خرید نروند؛ برای این که احیانا انتخاب های ناسالمی خواهند داشت.

در ادامه این مطالعه نشان میدهد درصورتی که اشخاص موقع گشنگی برای عقد قراردادها اقدام کنند، احیانا با وضعیت متوسطی متقاعد میشوند و حتی امکان دارد نتیجه به ضررشان باشد. گشنگی بر تمام تصمیمات در حوزه های گوناگون از جمله اجتماعی، اقتصادی، علمی و دیگر موردهای تاثیرگذار هست. اما سنگین شدن معده و افراط در اطعام سفارش نشده است؛ صرفا به میزانی که حس گشنگی رفع شود.

نتیجه این مطالعه در نشریه Psychonomic Bulletin Review انتشار شده هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری