300 حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی مسدود شد


300 حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی مسدود شد

مشهد- ایرنا- 300 حلقه چاه غیرمجاز برداشت آب از منابع زیرزمینی طی امسال تاکنون در سطح استان خراسان رضوی پلمب و مسدود شده اند.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۹۵ حلقه از این چاهها علاوه بر اینکه پلمب و پر شدند، از نظر حقوقی "مسلوب المنفعه" نیز هستند یعنی امکان بهره برداری از آنها به لحاظ قانونی وجود ندارد.
محمد برزویی افزود: این اقدام باعث جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز آب و همچنین صرفه جویی سالانه در مصرف آب به میزان ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در خراسان رضوی شده است.
ادامه داد: نجات آب باید دغدغه همه افراد جامعه باشد. این اقدام در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی توسط گروه اجرائیات امور منابع آب مشهد و با همکاری نیروی انتظامی صورت گرفت.
وی گفت: همچنین طی این مدت ۱۴ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز چاه شناسایی و توقیف شد.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: این اقدامات در محدوه تحت پوشش امور منابع آب مشهد که شهرستانهای مشهد، بینالود(طرقبه شاندیز)، چناران و فریمان را در بر می گیرد انجام شده است.

۱۶ هزار حلقه چاه مجاز آب در خراسان رضوی فعال است که ۶۰ درصد آنها چاههای کشاورزی و بقیه غیرکشاورزی هستند. طبق برآوردها هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز آب در سطح این استان دایر است.
حدود ۹۰ درصد از آب تولیدی در خراسان رضوی به مصرف بخش کشاورزی می رسد.
سهم منابع آب زیرزمینی در تامین آب خراسان رضوی به طور متوسط ۸۰ درصد است. این استان سالانه با کسری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعبی آب مواجه است که از این بابت خراسان رضوی بحرانی ترین منابع آبهای زیرزمینی کشور را دارد.
۳۰۲۷/۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی