معاون اسبق شهرداری تهران: نام شهدا را دستمایه اهداف سیاسی نکنیم


معاون اسبق شهرداری تهران: نام شهدا را دستمایه اهداف سیاسی نکنیم

تهران- ایرنا- معاون اسبق شهرداری تهران در واکنش به حاشیه‌های اخیر حول محور نام‌گذاری تابلوهای شهری با تاکید بر این‌که شهدا والاترین مقام انقلابی این کشور هستند، گفت: نام شهدا را دستمایه اهداف سیاسی و جناحی نکنیم.

سیدجعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره حاشیه‌هایی که اخیرا حول موضوع نام‌گذاری تعدادی از تابلوهای شهری پیش آمده است،افزود: تهران در سال‌های دفاع مقدس بیش از ۳۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده و بیش از ۵۱ درصد خیابان‌ها و کوچه‌های پایتخت به نام شهدای عزیز مزین و متبرک شده است. امروز نیز آرامش، امنیت و اقتدارمان نتیجه فداکاری شهدا بوده و پیشرفت کشورمان مدیون خون آنان است.
او ادامه داد: جایگاه شهدا قابل بیان و تفسیر نیست. کمااین‌که حضرت امیرالمؤمنین (ع) نیز با آن همه مجاهدت و تقرب به درگاه پروردگار، هیچ‌گاه خود را رستگار نمی‌خواندند اما زمانی که به فیض شهادت نایل آمدند، گفتند «رستگار شدم»؛ این نشانه‌ای از عظمت شهادت است.
معاون اسبق شهرداری تهران تاکید کرد: شهید، ارزش انقلابی این مرز و بوم است و معتقدم شهیدان با فرهنگ نام‌گذاری در ایران عجین شده‌اند، بدون شک حذف واژه شهید از تابلوهای شهری، گرچه باید بیشتر مورد توجه شهرداران مناطق قرار گیرد، اما مسلما نمی‌تواند خدای ناکرده نشانی از بی توجهی به بزرگ‌مردان و بزرگ زنان این سرزمین باشد که نامشان با سربلندی ایران گره خورده است؛ چنان‌چه دیدیم شهردار تهران دستور رسیدگی و اصلاح مشکلات احتمالی در تابلوهای شهری را صادر کرده است.
وی افزود: ممکن است در سنوات گذشته هم موارد اینچنینی اتفاق افتاده باشد که مطمئنا سهوا بوده و هرگز هیچ کس در شهرداری عمدا بی توجهی به ساحت شهدا انجام نمی دهد.
تشکری هاشمی اظهار داشت: ما از شهدا درس معرفت می‌گیریم؛ خون شهداست که نظام اسلامی را در سراسر دنیا مطرح کرده و مایه اقتدار کشورمان دربرابر دشمنان است.
معاون اسبق شهرداری تهران خاطرنشان کرد: نگذاریم خون شهدا دستمایه اهداف سیاسی و جناحی برخی قرار گیرد و اگر هم کسی به دنبال حاشیه‌سازی است، نباید اجازه دهیم از نام متبرک شهدا سوءاستفاده کند؛ از این رو لازم است که با دقت نظر بیشتر شهرداران در سطح مناطق، از این دست اتفاقات و حاشیه‌سازی‌ها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا موضوع عنوان شهدا در تابلو معابر شهر تهران از چندی پیش خبرساز بوده به طوری که براساس اعلام مسئولان، شهردار تهران مردادماه امسال دستور بررسی عنوان همه معابر را داده است.

مسئولان شهری پس از بالاگرفتن این انتقادها و به دنبال بررسی های بیشتر اعلام کرده‌اند تنها تعداد بسیار محدودی از تابلوها بوده که در برخی مناطق عنوان شهید آنها یا در نتیجه آفتاب‌دیدگی و دیگر عوامل پاک شده یا در نتیجه سهل‌انگاری پیمانکار در سال‌های گذشته حذف و بررسی ها برای ترمیم آنها شروع شده است.
همچنین ۲۱ شهریورماه جاری نیز شهرداری تهران از شهروندان خواست هرگونه مغایرت در درج عنوان مقدس «شهید» در تابلوهای نامگذاری معابر سطح شهر را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

تهرام/۷۲۴۷//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات