انجام اولین گشت عمیق دریای خزر


انجام اولین گشت عمیق دریای خزر

تهران- ایرنا- مدیر گروه علوم زیستی دریا پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از انجام اولین گشت عمیق دریای خزر در سال 1398 در 26 شهریور ماه به مدت 6 روز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، عبدالوهاب مقصودلو در این باره گفت: این گشت دریایی قرار است با شناور اداره کل هواشناسی گیلان و با حضور ۷ محقق از پژوهشگاه و هواشناسی گیلان، از اسکله بندر انزلی به مسافت ۴۰ کیلومتر دور از ساحل و تا اعماق منفی ۸۰۰ متری انجام شود.

مدیر گروه علوم زیستی دریا درباره اهداف این گشت اظهار داشت: در این گشت تحقیقاتی، پارامترهای مختلف فیزیک و شیمیایی، زیست شناسی، زمین شناسی و هواشناسی به منظور پایش وضعیت زیست محیطی و درک فرایندهای طبیعی دریای خزر در طول یک ترانسکت عمود بر ساحل انجام می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در ادامه ضمن بیان اینکه داده‌ها و اطلاعات این گشت در اختیار مرکز ملی داده های اقیانوسی و دریایی قرار می گیرد، پیش بینی کرد که تا پایان امسال نتایج این گشت دریایی، نهایی و منتشر شود.

این گشت دریایی در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و هواشناسی گیلان که در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ منعقد شد، برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟