پروژه سبزه‌میدان زنجان در مدت 2 سال اجرا می‌شود


پروژه سبزه‌میدان زنجان در مدت 2 سال اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - بر اساس قرارداد بین شهرداری و پیمانکار، زمان اجرای پروژه سبزه‌میدان 2 سال درنظر گرفته شده است و در این راستا برای آگاهی شهروندان زنجانی از روند این عملیات، تابلو روز شمار در محل پروژه نصب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هماهنگی‌های لازم برای تجهیز کارگاه عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان توسط پیمانکار انجام شد که با استقرار تدریجی امکانات لازم، طی چند روز آ ینده این مهم تحقق می یابد.

حمیدرضا حمیدی افزود: جریمه هر ماه تاخیر از سوی پیمانکار پروژه ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و از طرفی به ازای هر ماه تعجیل نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان تشویق اضافه بر قرارداد پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح پوشش گیاهی نیز مورد توجه قرار گرفته است و از درختانی منطبق با آب و هوای این شهر و با عمر بالا استفاده خواهد شد و با توجه وضعیت جوی و فرا رسیدن سرما این مهم به پیمانکار اعلام شده است که اجرای طرح متوقف نخواهد شد.

حمیدی بابیان اینکه در اجرای این طرح خیایان زینبیه زنجان بسته نخواهد شد، در خصوص ویژگی های طرح قبلی و فعلی سبزه میدان گفت: در طرح قبلی ۱۲۴ هزار مترمربع بارگذاری ساختمانی وجود داشت که ۸۵ هزار مترمربع آن تجاری در نظر گرفته شده بود، یعنی به اندازه کل مغازه های واقع در خیابان سعدی محدوده (ارتش تا انقلاب) و خیابان امام (آزادی تا امیرکبیر) که یک مرکز تجاری عظیم را شامل می شد.

وی یادآور شد: در طرح فعلی کل بارگذاری ساختمانی چهار هزار مترمربع و فقط ۲ هزارو ۵۰۰ مترمربع آن تجاری خواهد بود و به عبارتی دیگر سبزه میدان یک میدان شهری ( City hall) است.

حمیدی اظهار داشت: در ساختار سنتی بافت مرکزی زنجان چهار عنصر مسجد جامع به عنوان محل عبادت، برآورده کننده نیازی معنوی مردمان این شهر، بازار سنتی به عنوان مرکز تجارت و ‌کسب و کار، برآورده کننده نیاز مادی مردم، خانه ذوالفقاری، دارایی و شهربانی به عنوان عنصر حکومت و اقتدار، برآورده کننده نیاز نظم و امنیت مردم و در نهایت سبزه میدان قدیم به عنوان فضای تفریحی، برآورده کننده نیاز فراغت و استراحت مردم، شهر کاملی را بوجود آورده بودند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: ایجاد مجتمع تجاری بزرگ در سبزه میدان علاوه بر فلج کردن بازار سنتی و مراکز تجاری مرکز شهر، ساختار سنتی فوق را فرو می ریخت، حال آنکه در طرح فعلی این ساختار تکمیل و تقویت می شود و عاملی برای تقویت بازار و محل های تجاری مرکز شهر عمل کرده و در واقع سبزه میدان از رقیب بازار به رفیق بازار بدل شد.

وی اظهار داشت: در طرح قبلی سبزه میدان ۲ هزارو ۴۰۰ واحد پارکینگ پیش بینی شده بود، یعنی امکان پارک ۱۰ هزار خودرو در روز بود که ورود و خروج این میزان خودرو و نحوه رسیدن آنها به این نقطه از شهر معضلات فراوان ترافیکی را ایجاد می کرد.

حمیدی افزود: بر این مبنا، با حضور در شورای شهر، به کمک دیگران طرح قبلی سبزه میدان متوقف و مسیر آن تغییر داده شد و بدون اغراق این اقدام شهر زنجان را از باتلاق بزرگ نجات داد و در این میان به اذعان دکتر حناچی شهردار تهران، مهندس مالواجرد معاون وزیر مسکن، مشاور طراح قبلی و فعلی سبزه میدان، شورای عالی شهرسازی و معماری و بسیاری از کارشناسان و مدیران استانی تغییر این طرح بهترین و صحیح ترین اقدام بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: پس از طی مراحلی پیمان سپاری پروژه سبزه میدان با هفت رای موافق و تنها با ۲ رای مخالف به تایید اعضای شورای شهر رسید که طرح معماری پروژه نیز با هفت رای مصوب شده بود.

وی یادآور شد: مبلغ پیشنهادی شرکت برنده ۶۵۰ میلیارد ریال است که در این پروژه با توجه به نوسان قیمت ها ضریب تعدیل قابل اعمال بوده و بر این اساس درصدهای اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این مهم اعمال خواهد شد.

حمیدی پیش بینی کرد: با اعمال ضریب تعدیل، هزینه نهایی اجرای پروژه به یک هزار میلیارد ریال برسد.

شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !