213 نفر در مناطق‌محروم خمین خدمات‌سیار دندانپزشکی دریافت کردند


213 نفر در مناطق‌محروم خمین خدمات‌سیار دندانپزشکی دریافت کردند

خمین - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم‌پزشکی و خدمات‌درمانی خمین گفت: 213 نفر از ساکنان مناطق‌ محروم این شهرستان از خدمات‌سیار دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

«جواد جواهری» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این افراد در روستاهای «دمنی»، «سیف‌الدین»، «کجارستان»، «سوک»، «برفیان»، «خلیل‌آباد»، «آشمسیان»، «برجک»، «قره‌کهریز»، «فرج‌آباد»، «خوگان» و «سیان» در هفته اخیر خدمات‌سیار دندانپزشکی دریافت کردند.

وی اظهارداشت: اولویت در این طرح گروه هدف دانش‌آموزان ۶ تا ۱۴ سال و زنان باردار بودند و خدمات ارایه شده شامل معاینه، شیارپوشی سطوح دندان، ترمیم سطحی(کامپوزیت و آمالگام)، وارنیش‌فلوراید و کشیدن دندان بوده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین توضیح داد: چهار دندانپزشک به‌صورت داوطلبانه در اجرای این طرح مشارکت دارند و این واحد سیار با امکانات تخصصی، ۲۳۴ خدمت دندانپزشکی با هدف دسترسی عادلانه به سلامت، افزایش سطح سلامت دهان‌ودندان و کاهش هزینه‌های درمانی در روستاهای محروم خمین ارایه شد.

جواهری اضافه کرد: سه مرکز در شهر و ۶ مرکز روستایی خمین با نرخ دولتی به ارایه خدمات دندانپزشکی می‌پردازند که در این مراکز خدماتی چون غربالگری و معاینه دهان‌ودندان، ثبت اطلاعات، آموزش بهداشت، جرم‌گیری، بروساژ دوفک، کشیدن دندان، ترمیم از یک تا سه‌سطحی، دندان‌های شیری و دایمی به بیماران ارایه می‌شود.

شهرستان خمین ازتوابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که در ۲ شهر، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی