نظام ارجاع موجب ایجاد عدالت در ارائه خدمات سلامت می شود


نظام ارجاع موجب ایجاد عدالت در ارائه خدمات سلامت می شود

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از مهر  به گزارش خبرنگار مهر، رضا عباسی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان عصر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در زاهدان، اظهار داشت: رسانه‌ها نماینده مردم و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند. وی با اشاره به اینکه نقد منصفانه...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عباسی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان عصر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در زاهدان، اظهار داشت: رسانه‌ها نماینده مردم و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند.

وی با اشاره به اینکه نقد منصفانه موجب اصلاح امور می‌شود، افزود: رسانه‌ها علاوه بر اینکه باید عملکرد خادمان مردم در مسئولیت‌های مختلف را به خوبی منتشر کنند باید مطالبات مردمی را نیز به بهترین شکل ممکن پیگیری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این استان ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۱۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ادامه داد: سیستان و بلوچستان بیشترین پوشش بیمه‌ای روستایی در کشور را دارد.

وی اجرای برنامه نظام ارجاع در تمامی سطوح را امری مؤثر در تحقق عدالت در نظام سلامت توصیف کرد و گفت: در صورت دستیابی به این مهم می‌توان شاهد تحقق عدالت در سلامت در قالب دسترسی به خدمات بر اساس نیاز بیماران بود.

عباسی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بهداشتی و درمانی در قالب خدمات تخصصی و فوق تخصصی با ساخت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تربیت نیروی‌های متخصص در کشور و خصوصاً استان سیستان و بلوچستان گسترش چشمگیری داشته است.

نظام ارجاع موجب ایجاد عدالت در ارائه خدمات سلامت می شود

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان هزینه سلامت در استان سیستان و بلوچستان

وی افزود: به عنوان مثال نزدیک به ۴۶ میلیارد تومان ماهانه برای پرداخت هزینه‌های سلامت مردم به مؤسسات طرف قرارداد فقط در استان سیستان و بلوچستان در سطح یک، دو و سه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مردم باید متوجه رعایت مسیر نظام ارجاع شوند، ادامه داد: برای دسترسی همه مردم باید خدمات به صورت سطح بندی شده ارائه شود تا همگان از آن بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: با وجود تمام اقداماتی که شده است اگر بخواهیم خدمات را به شکل عادلانه به مردم ارائه دهیم باید نظام ارجاع در کشور اجرایی شود.

عباسی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با همکاری مناسب و اشرافی که در این زمینه دارد می‌تواند در اجرای نظام ارجاع کمک کننده باشد، بیان داشت: هم‌اکنون ارجاع بیماران از سطح یک به سطوح تخصصی در قالب این برنامه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه نظام ارجاع به‌منظور کاهش هزینه‌های درمانی، ایجاد عدالت و امکان دسترسی آحاد مردم به خدمات مورد نیاز اجرا می‌شود، افزود: در این چرخه، بیماران ساکن مناطق روستایی ابتدا به پزشک خانواده مستقر در مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند و پس از تشخیص‌های اولیه و در صورت نیاز به خدمات بیشتر به سطح ۲ و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورتی که نظام ارجاع به خوبی رعایت شود افراد تحت پوشش بیمه روستایی در خصوص هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی ۱۵ درصد و در خصوص هزینه‌های بستری فقط ۵ درصد سهم را پرداخت می‌کنند.

وی گفت: قطعاً مناسب‌ترین استراتژی اجرای برنامه بیمه سلامت در قالب نظام ارجاع، برنامه پزشک خانواده است زیرا در این برنامه، پزشک عمومی و تیم وی مسئولیت کامل سلامت افراد و خانوارهای تحت پوشش خود را به عهده دارد و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسؤولیت پیگیری سرنوشت وی را نیز بر عهده اوست.

کد خبر 4709523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)