زائران توجه کنند فعالیت مرز خسروی 24 ساعته نیست


زائران توجه کنند فعالیت مرز خسروی 24 ساعته نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: زائران برای حضور در مرز برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در جلسه ستاد اربعین حسینی، ارائه خدمات شهرستان کاشان در ایام اربعین را الگوی مناسبی معرفی کرد و گفت: کاشان شهرستان است، ولی در رابطه با این مسئله پنج برابر استان زنجان هزینه می‌کند و فقط یک ستاد ایجاد کرده ولی با این یک ستاد به جمعیت بسیاری خدمات مطلوب ارائه می‌کند که نشان از اتحاد و همدلی موجود در این شهرستان است.

وی افزود: آرزو بر دلمان ماند که یک نفر پیشگام شود و این کار را انجام دهد و انسجامی ایجاد کند، اگر امام حسین (ع) برای خدا شهید شده است ما هم باید برای امام حسین (ع) فعالیت کنیم، ولی متاسفانه اقداماتی که انجام می‌شود با آموزه‌هایی که خواندیم و آن‌هایی که پای منبر برای مردم گفته شده، جور در نمی‌آید و نتیجه آن می‌شود که برخی از هیئت‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌ و یا موکب‌ها فقط دو یا سه روز برقرار شده و پس از آن باز می‌گردند.

آیت‌الله خاتمی، منیّت را آفتی برای فعالیت‌های اربعین دانست و تصریح کرد: این‌گونه رفتارها به فعالیت اصلی آسیب زده و در گذشته مشاهده شده که در ستاد اربعین تصمیماتی می‌گیریم ولی در هنگام اجرا کاملا برعکس عمل شده و برنامه‌ریزی‌ها برهم می‌ریزد و امیدواریم روزی برسد که زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی یک موکب، یک ستاد، یک تصمیم‌گیری و یک برنامه واحد داشته باشد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر سهمیه مورد نیاز هیئت‌های عزاداری تامین شده به طوری که هم‌اکنون در سطح استان ۴۰۲ تن برنج، ۲۰۱ تن شکر، ۵۰ تن قند، ۶۷ تن گوشت مرغ، ۱۳۴ تن گوشت منجمد و ۴۰۲ تن روغن تهیه و تأمین شد.

ناصر فغفوری ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توزیع مناسب و بهینه، مقرر شده است، توزیع اقلام از طریق سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بازار در ماه‌های اخیر با ثبات همراه بود، برخی از کالاهایی که برای این ایام مورد تدارک دیده شده‌اند، جذب نشد ولی در برخی از شهرستان‌ها از قبیل سلطانیه جذب به صورت صد درصدی انجام شد.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح لحظه به لحظه در حال افزایش است، اظهار کرد: تاکنون 5218 نفر در قالب 3017 گروه برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند و این آمار رو به افزایش است.

فرامرز بابایی ادامه داد: در سامانه سماح مرز خسروی برای خروج زائران زنجانی از مرز در نظر گرفته شده بود که زائران هنگام خروج توجه داشته باشند که فعالیت مرز خسروی 24 ساعته نبوده و از ساعت 7 صبح تا 19 عصر فعالیت خواهد داشت، به همین دلیل انتظار می‌روند زائران برای حضور در مرز برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان