طرح فراخوان بیمار، گام جدید تامین اجتماعی در راستای خدمات الکترونیک


طرح فراخوان بیمار، گام جدید تامین اجتماعی در راستای خدمات الکترونیک

زنجان - ایرنا - مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان برای رعایت دقیق مفاد حقوق شهروندی، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، مانیتورهای طرح فراخوان بیمار با هدف شفاف سازی و مدیریت نوبت بیماران در پلی کلینیک تخصصی حکیم هیدجی زنجان نصب و راه اندازی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از اجرای طرح فراخوان ، بیماران با تجمع در کنار اتاق پزشک صحنه های ناخوشایندی از قبیل درگیری و غیره را رقم می زدند و همچنین سرپا ماندن آنها در این مکان نیز وجهه ناخوشایند و بی اعتمادی بیماران به سیستم درمانی را موجب میشد.

دکتر علی محمدی جلوگیری از تجمع بیماران پشت درب درمانگاه های عمومی، کاهش نیاز به حضور فیزیکی منشی پزشک و سایر اقدامات مرتبط، ایجاد اعتماد و تضمین سلامت روانی بیماران از حیث صحت نوبت دهی بدون واسطه نیروی انسانی و رعایت دقیق حقوق بیماران و متعاقب آن تحقق حقوق شهروندی را زا جمله مزایای اجرای این طرح در استان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: رعایت نظم و کاهش آلودگی صوتی در سالن انتظار، مدیریت نوبت ها توسط خود مراجعین، به حداقل رسیدن سردرگمی بیماران در مراجعه به اتاق پزشکان به دلیل نمایش نام و شماره نوبت بیماران، نام و شماره اتاق پزشکان در مانیتورهای راه اندازی شده پشت درب هر پزشک و استقبال شدید مراجعین از الکترونیکی شدن تمامی خدمات را از دیگر مزایای اجرای این طرح است و تمامی سعی و تلاش نیز بر ایین است تا حقوق بیماران بیش از گذشته رعایت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح طی چند ماه گذشته به صورت آزمایشی در درمانگاه شهدای شهرستان خرمدره اجرا شد که با رضایت مندی بالای بیمه شدگان و مراجعین همراه بود.

وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی ها، مقرر شد پس از تامین اعتبارات لازم و به لحاظ زیر ساختی و امکانات سخت افزاری، این طرح در همه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اعم از مراکز بستری و سرپایی اجرایی شود.

محمدی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ خدمت خود را در قالب میز خدمت بصورت الکترونیکی در سایت فوق به مخاطبین ارائه کرده و ارتقای این خدمات، موجب کاهش چشمگیری در تعداد مراجعین حضوری شده است.

هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)