آیا با هرچه حکمتیار میگوید مخالفت کنیم؟


حکمتیار چه گفت؟ آیا با هرچه او میگوید مخالفت کنیم؟ گلبدین حکمتیار را هیچ وقت نخواهم بخشید. ـ به خاطر قتل سیدال عزیز، مرد دوست داشتنی، فرزند فقر ولی با آرمان های بزرگ برای مردمش. محصل پشتونی از لوگر که به زحمت توانایی تآمین مالی...

حکمتیار چه گفت؟ آیا با هرچه او میگوید مخالفت کنیم؟
گلبدین حکمتیار را هیچ وقت نخواهم بخشید.

ـ به خاطر قتل سیدال عزیز، مرد دوست داشتنی، فرزند فقر ولی با آرمان های بزرگ برای مردمش. محصل پشتونی از لوگر که به زحمت توانایی تآمین مالی زندگی خود را داشت ولی تعطیلات دانشگاهی خود را میرفت هزاره جات (یکاولنگ) تا فرزندان مردم نادارتر از خود را مجانی درس ریاضی و ساینس بدهد. امروز بسیار اند جوانان مدعی خدمت به مردم که کشور را برای جستجوی زندگی بهتر ترک میکنند و از شهر های اروپا و امریکا شعار های انقلابی میدهند ولی ترس دارند حتا برای تعطیلات کابل بروند (بشمول خودم)

ـ بخاطر کشتار مردم بیگناه کابل، مردمی که زیر راکتباران حکمتیار و گلوله باران و جنایات جنگی دیگر تنظیم ها دسته دسته جان دادند.
ـ بخاطر کشتن حد اقل ده انسان مترقی و مبارز بعد از اختطاف آنها در پشاور.
ـ بخاطر افراطیگری او که مظهرو پیش درآمد تمام گروه های تروریستی (بگفته غربی ها جهادی) بود.
ـ و بخاطر دروغ گویی (نگفته بود که خودش هیچوقت کاندید ریاست جمهوری نخواهد بود)، تفرقه افگنی ( کامپین بر ضد هزاره ها وتاجیک ها)، ضدیت با فرهنگ درخشان پارسی (زبان پارسی را که مهد اصلی آن افغانستان امروز است زبان خارجی دانستن) و ....

اما آیا هرچه را که دشمن گفت دربست رد کنیم، گرچه واقعیت باشد؟ آیا هرحرف نادرست و یاوه گویی دوست را بپذیریم، چون گوینده را دوست داریم؟
فیسبوک پر بود از انتقاد از سخنان امروز حکمتیار. رفتم سایت طلوع بیبینم باز چه چرندیاتی گفته. آنچه را که طلوع از مهمترین بخشهای گفته های او نقل میکند خواندم. تعجب خواهید کرد ولی همه انچه که خواندم با واقعیت مطابقت دارد. بارها این حرف ها را من خودم زده ام. در مورد نیروهای امنیتیو ارتش، در مورد "حکومت وحدت ملی" و اشرف غنی مانع صلح، در باره رهایی زندانیان طالبان توسط اشرف غنی و بکار گیری امکانات دولتی برای کامپین خود، اینکه غنی "مجرمین" دیروز (قیصاری و...) را امروز به نفع خود قدرمیکند و افتخار میبخشد.

حکمتیار کسی است که بدامن امریکایی ها افتاد، توبه کرد و آمد کابل و از خزانه ملت شاهانه زندگی میکند. هدف امریکایی ها ضعیف ساختن طالبان و پایه دادن به حکومت اشرف غنی بود. هدف تسلیم شدن حکمتیار به بازی گرفتن اشرف غنی که عاری از تشکیلات و حزب سیاسی نیرومند است، بود. وی که تشنه قدرت است حتی به قیمت جان هزاران انسان، خود را مرد قدرتمند رژیم تصور میکرد. اما هیچیک از این ها تحقق نپذیرفت و حکمتیار تبدیل شد به مخالف غنی. ولی در واقع هردو مانند دو برادر دوقلوی تبعیض گرا و شوونیست اند که یکی حرف میزند و دیگری آنرا ماهرانه عملی میکند.

کریم پاکزاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا