مشارکت مسلمانان در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی پس از حمله به مساجد «کریسچرچ»


مشارکت مسلمانان در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی پس از حمله به مساجد «کریسچرچ»

حمله به مساجد «کریسچرچ» اگرچه دوران بسیار سختی را برای مسلمانان رقم زد اما سبب فعال شدن آنها برای مشارکت در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی همچون انتخابات دولتی محلی شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «sbs»، حمله به مساجد کریستچرچ در نیوزیلند اگرچه دوران بسیار سختی را برای مسلمانان در این کشور رقم زد اما جامعه اسلامی را برای مشارکت بیشتر در فعالیت های سیاسی و اجتماعی با هدف معرفی اسلام حقیقی و پیروان آن، بیدار کرد.

در همین راستا، برای اولین بار در تاریخ کریستچرچ، دو کاندیدای مسلمان تصمیم گرفته اند در انتخابات دولتی محلی در کریستچرچ شرکت کنند به این امید که بتوانند صدای جامعه اسلامی به شدت زخم خورده در این شهر را به گوش جهان برسانند.

«امام جمال فودا»، یکی از افرادی بود که در جریان تیراندازی در مسجدالنور کریستچرچ زخمی شد. او در این باره به «اس بی اس نیوز» گفت: اگرچه زخمی بودم ولی باید برای حمایت از جامعه اسلامی که در آن زندگی می کردم خودم را حفظ کنم.

فودا افزود: پس از حملات 15 مارس به کریستچرچ به این نتیجه رسیدم که باید از چهاردیواری مسجد بیرون بیایم، با مردم گفتگو کنم و بخشی از جامعه آنها باشم. حالا این انتخابات را بهترین شانس و زمان درست برای رسیدن به این هدف می دانم.

کریستچرچ هرگز یک سیاستمدار مسلمان در راس قدرت نداشته است و حالا دو کاندیدای مسلمان دارد که مردم باید به آنها رای بدهند.

«زهرا حسینی» یکی دیگر از کاندیداهای مسلمان است که سخت در حال فعالیت برای کمپین انتخاباتی در آستانه انتخابات اکتبر است.

این دختر 27 ساله که در افغانستان متولد شده، گفت: مانند فودا از حملات به مساجد کریستچرچ برای قدم گذاشتن در دنیای سیاست الهام گرفته است.

وی تاکید کرد: بعد از این حملات بسیاری از زنان و دختران مسلمان در کریستچرچ نگران بودند که با حجاب بیرون بیایند، آنها احساس ناامنی می کنند.

حسینی با اشاره به تجریه هایی که خود در ارتباط با اسلام هراسی داشته است، خاطرنشان کرد: با خودم فکر کردم که جامعه ام به من نیاز دارد پس برای خدمت به هم کیشانم وارد دنیای سیاست شدم.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز