گیلان از بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی برخوردار می‌شود


گیلان از بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی برخوردار می‌شود

رشت - ایرنا - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی برای گیلان پیش بینی شده و استان از این مرکز درمانی برخوردار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نوبخت روز شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (سایت لاکان رشت) در جمع خبرنگاران افزود: مساله بسیار مهمی که برای گیلان پیش بینی شده، بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی است که برای شش نقطه ایران از جمله قم، تهران و شیراز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: تلاش کردیم برای استان گیلان احداث بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی را با مشارکت عمومی، سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذاران داخلی داشته باشیم که این مهم از برنامه‌های توسعه‌ای گیلان در سال‌های آینده است که تدوین شده و در قانون آمده که با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

نوبخت با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در گیلان به مدیریت استان بر می گردد، خاطر نشان کرد: نقش ما در کلان پروژه های ملی این بود که احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی را برای این استان در رشت به تصویب برسانیم و کار را به لحاظ قانونی انجام دادیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قرار بر این شد که یکی از مدیران باسابقه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، تنها مدیر پروژه بیمارستان هزار تختخوابی باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در حال ساخت در سایت لاکان رشت خاطرنشان کرد: تلاش این است تا عملیات سفت کاری این بیمارستان تا پایان سال آینده به پایان برسد و در مرحله بعدی به دنبال کارهای تجهیز باشیم تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت رعایت موارد ایمنی برای حفظ سلامتی افراد از جمله استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران و رعایت نکات ایمنی توسط کارگران ساختمانی تصریح کرد: علاوه بر رعایت موارد ایمنی از سوی مردم، وظیفه ما نیز اینست که بستر را برای سلامت آحاد جامعه فراهم کنیم.

وی پرخاشگری را زمینه بسیاری از بیماری ها دانست و اظهار داشت: بیماری های واگیر در کشور ما مهار شده و در زمان حاضر بیماری های غیرواگیر زیاد شده که با رفتارهای مردم ارتباط دارد.

در این بازدید ارسلان زارع استاندار گیلان، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، فرماندار رشت و جمعی دیگر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.

در مجتمع دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سایت لاکان رشت دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی در نظر گرفته شده ضمن این که ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۱۲ طبقه در دست ساخت است. در زمان حاضر، دانشکده دندانپزشکی و داروسازی در سایت لاکان رشت مشغول به فعالیت است.

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی در سایت لاکان رشت نیز بازدید کرد، وی ضمن بازدید از مجمع دانشگاهی سایت لاکان رشت در جریان پیشرفت پروژه های در دست ساخت قرار گرفت. در جریان این بازدید، هماهنگی های لازم برای تسریع در پیشرفت پروژه ها در مجتمع دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سایت لاکان انجام گرفت.

در زمان حاضر، حدود شش هزار دانشجو در هشت دانشکده شامل داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، دانشکده پرستاری شرق گیلان، پیراپزشکی شرق گیلان، پردیس بین الملل و بهداشت تحصیل می کنند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید