اعتصاب در پاریس زندگی مردم را فلج کرد


راننده‌های مترو به شکل گسترده در این اعتصاب شرکت کردند که باعث تعطیلی ده خط اصلی مترو در پاریس شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العالم، اعتصاب بخش حمل و نقل در پاریس پایتخت فرانسه باعث ناآرامی در این شهر شد و فعالیت‌های عمومی مردم را فلج کرد.
کارکنان بخش حمل و نقل در اعتراض به طرح اصلاح امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اصلاح نظام بازنشستگی اعتصاب کرده اند. راننده‌های مترو به شکل گسترده در این اعتصاب شرکت کردند که باعث تعطیلی ده خط اصلی مترو در پاریس شد.
احمد القزوینی گزارشگر العالم در گزارشی با اشاره به فلج شدن تقریبا کامل بخش حمل و نقل پاریس به سبب اعتصاب افزود: علاوه بر مترو، تعداد زیادی از کارکنان قطار‌های بین شهری نیز به این اعتصاب پیوسته اند و فقط یک سوم از اتوبوس‌های شهری در پاریس فعالیت می‌کنند. شهروندان ناچار هستند برنامه رفت و آمد خود را با معدود قطار‌هایی که کار می‌کنند تنظیم کنند.
یک دانشجو می‌گوید: من خیلی نگران هستم. به سختی می‌توانم خودم را به دانشگاه برسانم. گمان نمی‌کنم به موقع به دانشگاه برسم.
گزارشگر ادامه داد: برخی از اهالی پاریس با روی آوردن به استفاده از دوچرخه تلاش کرده اند راه حل مناسبی برای حل مشکل حمل و نقل پیدا کنند. بر اساس طرح پیشنهادی مکرون برای اصلاح نظام بازنشستگی، نظام‌های خاصی که برخی کارمندان و کارکنان شرکت‌های بزرگ از آن برخوردار هستند پایان می‌یابد و نظامی کلی و عمومی برای بازنشستگی تعریف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری