حماس: نبرد با رژیم صهیونیستی تا آزادی فلسطین ادامه دارد


حماس: نبرد با رژیم صهیونیستی تا آزادی فلسطین ادامه دارد

تهران - ایرنا - مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که راهبرد این جنبش، نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و هدف آن آزادی فلسطین است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان از عربستان خواست، محمد الخضری یکی از رهبران فلسطینی را بر اساس این قاعده که «آنان که برای فلسطین کار می‌کنند باید تکریم شوند نه زندانی»، آزاد کند.

وی گفت: جنبش حماس در ۳۰ سال گذشته مصیبت های زیادی متحمل شده است و بسیاری از دوستان و نزدیکانش به آن بدی کرده اند.

حمدان افزود: تاکنون در این باره سخنی نگفته ایم، البته نه از روی ضعف و ناتوانی، در حالی که همیشه و در هر لحظه‌ای می‌توانستیم صدای اعتراض خود را بلند کنیم، اما مسئولیت ما این است که در راستای هدف خود یعنی آزادسازی فلسطین تلاش کنیم و امت اسلام را وارد آزمایش‌هایی نکنیم که تنها به نفع دشمنان است.

وی گفت: به همین خاطر، نسبت به بازداشت الخضری و شمار دیگری از فلسطینیان در عربستان سکوت کردیم و تلاش‌هایی از سوی رهبران حماس برای حل و فصل بی سر و صدای این مشکل انجام شد اما در نهایت به مرحله‌ای رسیدیم که نمی‌شد دیگر سکوت کرد و از این رو حماس با صدور بیانیه‌ای از بازداشت یکی از شصصیت های کلیدی خود در این کشور یعنی الخضری خبر داد.

حمدان با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای آزادی الخضری و دیگر فلسطینیان دربند، عنوان کرد که امیدوارم این موضع حماس که برابر رژیم صهیونیستی مقاومت و مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی کرده و بسیاری از رهبران آن شهید شده‌اند و از ورود به هیچ نبردی عاجز و ناتوان نیست، به عنوان ضعف و ناتوانی تلقی نشود.

وی گفت: نبرد ما همچنان با دشمن صهیونیستی است و اگر کسی بخواهد در کنار این رژیم ایستاده و قدس را بفروشد، باید بداند که این هرگز به نفعش نخواهد بود.

حمدان ضمن اشاره به ادامه تلاش ها برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان، ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها نتیجه داده و الخضری و تمامی فلسطینیان بازداشتی، هرچه زودتر آزاد شوند.

حماس دوشنبه گذشته برای نخستین بار خبر دستگیری الخصری (۸۱ ساله) یکی از رهبران خود را که پنج ماه پیش از سوی مقام های سعودی انجام شده بود، فاش کرد. وی از ۳۰ سال پیش در شهر جده اقامت داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403 / التهاب طلا با لیدری طلای جهانی تخلیه شد