محکوم به قصاص در هرمزگان با رضایت اولیای دم آزاد شد


محکوم به قصاص در هرمزگان با رضایت اولیای دم آزاد شد

بندرعباس- ایرنا- با تلاش شوراهای حل اختلاف هرمزگان و رضایت اولیای دم، زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل شش سال حبس، از زندان رهایی یافت.

معاون قضایی رییس کل دادگستری هرمزگان روز جمعه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اواخر فصل بهار سال ۱۳۹۲ در یکی از مدارس استان دو دانش آموز با نام های اختصاری (الف – الف) و (و - ذ) به خاطر اختلاف کوچکی باهم درگیر می شوند.

مظفر حمزه ئی بیان داشت: متأسفانه بر اثر بی تجربگی و غرور نابجا، یکی از طرفین درگیری به نام (الف _الف) که جوانی ۱۸ ساله بوده پس از پایان زمان مدرسه دوباره با (و-ذ) درگیر و با چاقو او را مجروح می نماید که شدت جراحات منجر به فوت مرحوم (و – ذ) می گردد.

وی ادامه داد: به دنبال این اتفاق و پس از طرح شکایت از سوی اولیای دم و دستگیری متهم به قتل، با تشکیل پرونده قضائی و رسیدگی در دادگاه کیفری استان و به استناد اقرار صریح قاتل، رأی قصاص برای وی صادر شد.

این مقام مسوول بیان داشت: پس از صدور حکم قصاص، شورای حل اختلاف استان هرمزگان بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شد و این پرونده به شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بندرعباس ارجاع گردید.

حمزه ئی خاطرنشان کرد: سرانجام با تلاش های مسوولان شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف بندرعباس و وساطت معتمدان و ریش سفیدان، رضایت اولیای دم جلب و این جوان پس از تحمل شش سال حبس و عذاب وجدان ناشی از قتل از زندان رهایی یافت.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی