بودجه تامین آب فضای سبز مشهد 26 برابر شد


بودجه تامین آب فضای سبز مشهد 26 برابر شد

مشهد- ایرنا- رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه تامین آب پایدار برای فضای سبز این کلانشهر امسال نسبت به پنج سال گذشته 26 برابر شده است.

محمد حاجیان شهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختصاص این مبلغ برای تامین آب پایدار ویژه آبیاری فضای سبز از مهمترین اقدامات این دوره شورای اسلامی شهر مشهد است و در حالی که میانگین بودجه سالانه این پروژه از سال ۸۶ تا سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بود در سال جاری ۱۲۹۰ میلیارد ریال برای این بخش اختصاص یافت که موفقیت بزرگی است.
وی اظهار داشت: برای توسعه هر مترمربع فضای سبز باید به همان میزان منابع آب پایدار پیش بینی و تامین شود.
وی گفت: مهم ترین هدف و چشم انداز کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد تامین سرانه ۱۸ متر مربعی فضای سبز اجتماعی است، سرانه فضای سبز این شهر در حال حاضر از نظر اکولوژیکی در وضعیت خوبی قرار دارد اما رویکرد مدیریت شهری، ایجاد امکان استفاده شهروندان، زائران و گردشگران این کلانشهر از فضای سبز شهر است.
حاجیان شهری افزود: فضای سبز شهری باید به سوی فضای سبز اجتماعی، بوستان های محلی و منطقه ای بویژه در مناطق کم برخوردار پیش برود تا مردم بتوانند بیشتر از آنها استفاده کنند.
وی اظهار داشت: سیاستگذاری امسال شورا افزوده شدن حدود ۴۰ هکتار به سرانه فضای سبز اجتماعی این کلانشهر است و باید به عدد سرانه مطلوب برسیم تا مردم دسترسی راحت به آن ها داشته و ناچار نباشند برای استفاده از فضای سبز اجتماعی بین دو نقطه شهر تردد کنند.
وی همچنین با اشاره به مغفول ماندن ساماندهی موتورهای دیزلی در شهر طی سالهای گذشته گفت: در ادوار گذشته تمرکز روی ناوگان حمل و نقل شهری و خودروهای شخصی برای اصلاح روند مربوط به کاهش آلودگی هوا بود و در بخش ماشین آلات عمرانی آیین نامه دقیق وجود نداشت لذا با پیگیری های این کمیسیون، شهرداری مکلف به تنظیم آیین نامه مربوط به تردد این ماشین آلات در شهر شد.
حاجیان شهری افزود: گازوئیل جزو سوخت‌ های دارای آلایندگی زیاد است به ویژه اینکه با محدودیت هایی برای تامین گازوئیل با استاندارد یورو چهار نیز مواجه هستیم.
وی اظهار داشت: مصوبه بازچرخانی آب خاکستری نیز یکی از مهمترین اقدامات شورای پنجم در حوزه محیط زیست و تامین منابع آب به شمار می رود که طبق این مصوبه پروژه های در حال احداث موظف به تامین تاسیسات لازم برای بازچرخانی آب خاکستری برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز و باغ بام های خود هستند.
وی گفت: ساختمان های دولتی نیز در این طرح گنجانده شده اند و برای الگو سازی در این برنامه ساختمان های شهرداری در اجرای این طرح پیشگام خواهند بود.
سرانه فضای سبز کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد حدود ۱۶.۶۵ مترمربع است.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا