نگاه مصرفی به آموزش و پرورش بزرگترین توهین به جامعه معلمان است


نگاه مصرفی به آموزش و پرورش بزرگترین توهین به جامعه معلمان است

اردبیل - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: متاسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند تا آموزش و پرورش را یک دستگاه مصرف کننده صرف معرفی کنند که بیان چنین مطالب و موضوعاتی توهین به جایگاه معلمان است.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، رضا محمدی در جلسه شورای اسلامی استان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در خلخال برگزار شد، افزود: در حالی که درآستانه سال تحصیلی باید معلمان و دانش‌آموزان با دغدغه‌ای کمتری در سرکلاس‌های درس حاضر شده و یک سال تحصیلی پرنشاطی را رقم بزنند برخی مشکلات معیشتی معلمان همراه با مشکلات اقتصادی فراروی خانواده‌ها جامعه دانش‌آموزی را تحت شعاع قرار داده است .
وی آموزش و پرورش را زیربنای توسعه همه جانبه دانست و بیان کرد: متاسفانه دیوار آموزش و پرورش کوتاه است و عده‌ای می‌خواهند به بهانه مصرف کننده بودن ،آموزش و پرورش را مورد هجمه قرار دهند در حالی که در سند تحول بنیادین جایگاه آموزش و پرورش به شایستگی ترسیم شده است.
عضو شورای اسلامی شهرستان خلخال ضرورت بها دادن به ابعاد معیشتی و رفاهی فرهنگیان را در مقابل خدمات آموزشی و تربیتی یادآور شد و گفت: ما حتی در مناطق دورافتاده بخش خورش رستم خلخال روستایی را سراغ داریم که به ازای یک دانش‌آموز یک معلم در آن منطقه حضور پیدا می‌کند که این امر نشان از دلسوزی معلم در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی منطقه است.
محمدی به ضرورت توجه به مهارت‌های آموزشی در هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اشاره کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا حداقل ۵۰ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند.
نایب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: به دلیل مشکلات پرداخت اضافه کار و برخی از مزایا هیچ نیروی آموزش و پرورش علاقه‌مند به حضور در ادارات به عنوان کارشناس اداری نیست در حالی که در ادارات آموزش و پرورش باید کارشناسان زبده و باتجربه بکارگیری شود تا روند کار سرعت گیرد.
محمدی اضافه کرد: با وجود مشکلات در حال حاضر تعامل خوبی بین شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش خلخال برقرار است به طوری که در این شهرستان آسفالت محوطه بیش از هشت مدرسه با تامین قیر رایگان انجام شد.
او ادامه داد: مقاوم‌سازی مدارس، افزایش سرانه مدارس شبانه‌روزی، احداث اردوگاه تفریحی در جنوب استان و همچنین هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان در توجه به معاف بودن مدارس در پرداخت فیش برق، گاز و آب به همراه تعیین تکلیف بیمه طلایی فرهنگیان از مطالبات به حق معلمان استان اردبیل است.
محمدی همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تجهیز آزمایشگاه و سامانه‌های هوشمندسازی مدارس را مهم برشمرد و گفت: پنج درصد عوارض شهرداری‌ها که به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود باید بموقع پرداخت و برای تعمیر و تجهیز مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

۷۱۱۹/ ۱۲۵۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر زیبای پرسپولیسی باتیپ و آرایش سرخپوستی ! / غوغا در استادیوم آزادی تهران !