یاران امام حسین(ع) هرگز در مقابل جمعیت انبوه دشمن تردید نکردند


یاران امام حسین(ع) هرگز در مقابل جمعیت انبوه دشمن تردید نکردند

قزوین - ایرنا - یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مهمترین فضیلت اصحاب امام حسین (ع) این بود در مقابل جمعیت عظیم دشمنان هرگز تردیدی به دل راه ندادند و حق را از باطل به درستی تشخیص دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین موسوی شالی روز پنجشنبه در همایش رهروان زینبی (س) واقع در حسینیه امامزاده حسین گفت: یاران حسین (ع) در روز عاشورا تحت تاثیر فضا قرار نگرفتند و حق را در کثرت دشمنان گم نکردند.

وی اضافه کرد: حضرت اباعبدالله ع و یاران و اصحابش از بندگی و رشادت در راه حق تعالی لذت معنوی می‌بردند و در یک کلام هرگز در راه دنیوی حرکت نکردند که به همین خاطر است حضرت اباعبدالله یک شب دیگر برای مناجات با خداوند از لشگریان دشمن وقت می‌گیرد.

موسوی شالی به ویژگی حیات طیبه اشاره کرد و گفت: ویژگی حیاط طیبه این است که گوش دل و جان قدرتمند می شود و همین مباحث سبب شد تا امثال اشخاصی مثل حر جذب اعمال و رفتار و گفتار اباعبدالله ع قرار گیرند.

یاران امام حسین(ع) هرگز در مقابل جمعیت انبوه دشمن تردید نکردند

این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین تصریح کرد: عمل صالح در کنار ایمان موجب دست یافتن به حیاط طیبه می شود که باید همواره در طول زندگی و انجام کارهای معمولی مورد توجه ما قرار گیرد.

موسوی شالی در ادامه سخنان خود به زیارت عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: زیارت عاشورا حدیث قدسی است که توسط خداوند در قلب امام صادق انداخته شد و به مفاهیم صبر و شجاعت و دین داری می پردازد.

این همایش در امامزاده سلیمان (ع) بیدستان، امامزاده ابراهیم (ع) حسین آباد و بقعه آقا سیدعلی موسوی (ره) تاکستان نیز برگزار شد.

همایش رهروان زینبی(س) و با هدف ترویج سیره و روش حضرت زینب (س) همزمان با ۱۲ محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۹۹۲۵*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !