عملکرد صحیح مسئولان یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم است


عملکرد صحیح مسئولان یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم است

کرمان - ایرنا - به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، راه‌های بسیاری برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که یکی از راه‌ها، عملکرد صحیح مسئولان به وظایف؛ نظارت و مراقبت لازم در حیطه وظایف است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده در نشست شورای پیشگیری شهرستان راور با اشاره به سیاست‌های فعلی نظام و توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و جرائم افزود: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای در جامعه برخوردار است.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری پیشگیری از وقوع جرم یک مسئله مهم و فرا قوه‌ای است و تنها وظیفه قوه قضائیه نیست و همه باید در این امر مهم شرکت داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان راور افزود: مسئولان باید در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند و اعتقاد داشته باشند زیرا اعتقاد به این موضوع سبب می شود مسئولان دغدغه بیشتری داشته و با احساس مسئولیت بیشتری اقدام کنند.

حجت‌الاسلام بلوچ‌زاده گفت: امروزه جرائم و آسیب‌های اجتماعی مصادیق متنوع و متفاوتی پیدا کرده‌اند و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم به موجب قانون به آن‌ها پرداخته و از شیوع آن‌ها در جامعه جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌های بسیاری برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و ارتقاء سطح آگاهی جامعه اهم این راه‌هاست افزود: زمانی آگاهی مردم افزایش پیدا کند دیگر به سمت ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها نمی‌روند زیرا ناآگاهی مردم نسبت به حقوقشان موجب بروز آسیب در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت بنیان نهاد خانواده نیز تاثیر مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و اگر بحث تعلیم و تربیت در خانواده‌ها افزایش یابد از وقوع بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌شود.

دادستان راور به اقسام پیشگیری‌ از وقوع جرم نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از نیروهای بسیج و افزایش گشت‌زنی انتظامی از دیگر راه‌های پیشگیری از وقوع جرم است.

حجت‌الاسلام بلوچ زاده، راه‌اندازی و تقویت مراکز مشاوره قبل از ازدواج و آموزش زوجین را از دیگر راه‌های کاهش جرم در جامعه دانست و گفت: باید بسترهای آموزش مسائل حقوقی در جامعه افزایش یابد تا همگان نسبت به حقوق خود آشنایی داشته باشند و در این راستا مسئولان نیز باید در جایگاه خدمت خود فعال باشند.

وی آموزش مسائل اخلاقی و دینی را بسیار ثمربخش دانست وگفت: تقویت بنیان مذهبی افراد و آموزش مواردی چون صبر، گذشت و بردباری اگر در جامعه پر رنگ شود و طرفین به سازش دعوت شوند و از میزان ورود پرونده‌ها به محاکم در مواردی مثل نزاع و ضرب و جرح کاسته خواهد شد.

۳۰۲۹/۹۸۹۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا