فولکسواگن برای رونمایی از لوگوی بازطراحی شدهٔ خود نمایشگاه فرانکفورت را انتخاب کرده است. این لوگوی جدید سادهتر از قبل به نظر میرسد و نمایی رترو یا با نگاه به گذشته دارد. این لوگوی جدید طراحی دوبعدی مسطحی داشته که واضحتر است و برخی از عناصر اساسی آن کم شده است. فولکسواگن همچنین گفته است که این لوگو بسیار انعطافپذیر بوده و برای برنامههای دیجیتالی طراحی شده است. این یعنی در آینده شاهد لوگوی چراغدار در محصولات فولکسواگن خواهیم بود.
تغییر لوگوها از هماکنون آغاز میشود و فولکسواگن لوگوی جدید خود را در ساختمان مرکزی در ولفسبورگ روشن خواهد کرد. البته مدتی طول میکشد تا این لوگوی جدید در همهجا نصب شود زیرا به گفتهٔ خودروساز آلمانی، این تغییر لوگو یکی از بزرگترین پروژهها از این نوع در صنعت خودروسازی سراسر دنیا محسوب میشود. دشواری و بزرگی این پروژه از آنجا معلوم میشود که فولکسواگن در 154 کشور مختلف حضور دارد و این یعنی باید تقریباً 70 هزار لوگو در سراسر جهان را با نمونهٔ جدید جایگزین کند که شامل حدود 10 هزار نمایندگی و مراکز خدمات میشود؛ اما با وجود این گستردگی، فولکسواگن انتظار دارد این پروژهٔ تغییر لوگو تا اواسط سال آینده تکمیل شود.
هرچند این لوگو بسیار ساده به نظر میرسد اما روند تغییر طراحی آن بسیار پیچیده بوده است زیرا به گفتهٔ فولکسواگن، 19 تیم داخلی و 17 نمایندگی خارجی در این پروژه شرکت داشتهاند. فولکسواگن همچنین برای اولین بار لوگویی را معرفی کرده که به آن اصطلاحاً لوگوی صوتی گفته میشود. این شرکت میگوید این ویژگی موجب میشود تا برند فولکسواگن هم در خودروها و هم در ارتباطات، از لحاظ صوتی هم متمایز شود. مدیر طراحی فولکسواگن آقای «کلائوس بیشاف» که نقش مهمی در توسعهٔ این لوگوی جدید داشته گفته است:
در طراحی لوگوی جدید ما یک بستر ارتباطی را برای ارائهٔ احساس تحرک الکتریکی فراهم کردهایم