رژیم دیکتاتوری در ترکیه نمی تواند به مدت طولانی پابرجا بماند


رژیم دیکتاتوری در ترکیه نمی تواند به مدت طولانی پابرجا بماند

خبرگزاری آریا- تمل کاراملا اوغلو گفت با وجود آنکه نام حزب حاکم در ترکیه، عدالت و توسعه است، اما اکنون نه اثری از عدالت در ترکیه است و نه اثری از توسعه.

رژیم دیکتاتوری در ترکیه نمی تواند به مدت طولانی پابرجا بماند
خبرگزاری آریا- تمل کاراملا اوغلو گفت با وجود آنکه نام حزب حاکم در ترکیه، عدالت و توسعه است، اما اکنون نه اثری از عدالت در ترکیه است و نه اثری از توسعه.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روزنامه ملی گازته، تمل کاراملا اوغلو رئیس حزب اسلامگرای سعادت در نشست روسای استانی این حزب گفت آزادی تفکر به معنای انتقاد حزب حاکم از جناح مخالف نیست بلکه به معنای آزادی انتقاد جناح مخالف از عملکرد سیاست اجرایی مقامات حکومتی و حزب حاکم است.
رئیس حزب سعادت افزود اگر غیر از این باشد نمی‌توان از آزادی اندیشه سخن گفت: رژیم‌های دیکتاتوری در جهان به ویژه در ترکیه نمی‌توانند مدت طولانی پابرجا بمانند.
کارملا اوغلو گفت با وجود آنکه نام حزب حاکم در ترکیه، عدالت و توسعه است، اما هر دو واژه بطور عملی تخریب شده است و اکنون نه اثری از عدالت در ترکیه است و نه اثری از توسعه.
وی تاکید کرد زمانی اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دهه 90 میلادی به جرم خواندن یک بیت شعر به زندان محکوم شد و مفهوم عدالت را درک کرد. اما اکنون برخی از افراد بخاطر خواندن یک بیت شعر به زندان محکوم می‌شوند. کسانی که طرز فکر متفاوتی دارند از اینکه بازداشت و زندانی شوند، دچار هراس هستند. صد‌ها هزار نفر با تکیه به مصوبه‌ای که در حکم قانون رئیس جمهور است، بازداشت شده اند یا پرونده قضایی دارند. حزب عدالت و توسعه بعد از 17 سال به چنین مرحله‌ای رسیده و با تزلزل خود، کشور را نیز متزلزل کرده است. حزب عدالت و توسعه به استثنای رجب طیب اردوغان، همه افرادی را که عضو هیئت مرکزی موسس حزب بودند از دست داده است. با وجودی که حزب عدالت و توسعه، انتخابات محلی و شهرداری‌ها در استانبول را از دست داد، اما از آن شکست درسی نگرفت.
تمل کاراملا اوغلو افزود حزب سعادت برخلاف تهمت‌ها و ادعا‌ها نه از گروه تروریستی فتح الله گولن حمایت کرد؛ نه مدافع تروریست‌ها است. حزب سعادت از مظلومان، حمایت و دشمن ستمکاران است. حزب حاکم عدالت و توسعه در مقابل مجموعه‌های تلویزیونی کثیف سکوت کرده است، اما شورای عالی نظارت بر شبکه‌های رادیو و تلویزیونی، حکم مجازات شبکه پنج (وابسته به حزب سعادت) را به علت بررسی ”گروه پلیکان “ صادر کرده است.
تمل کاراملا اوغلو از سیاست دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره سوریه گفت سیاست خاورمیانه ای حزب عدالت و توسعه، امنیت جانی میلیونها نفر از مردم خاورمیانه را تهدید می کند.
وی افزود حزب حاکم ترکیه باید در سیاست اجرایی خود درباره سوریه تجدید نظر کند. سیاست دولت تحت امر حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان شکست خورده و فلج شده است. از همان ابتدا سیاست این حزب در برابر سوریه، اشتباه محض بود و موجب شد در خاورمیانه، بی ثباتی و ناامنی شدیدی به وجود آید. رهبران حزب عدالت و توسعه معتقدند ما با بشار اسد مذاکره نمی کنیم. اما خودداری شما از مذاکره با اسد به معنای به خطر انداختن جان میلیونها انسان در کشورهای دیگر است. میلیون ها انسان به علت نگرانی و احساس ناامنی در کنار مرزهای مشترک سوریه با ترکیه تجمع کرده اند.
وی افزود باید قدرت های خارجی را کنار گذاشت و کشورهای منطقه و همسایه باید بطور مستقیم گردهم آیند و با مذاکره، صلح و امنیت منطقه را تامین و حفظ کنند. بدانید که آمریکا و روسیه بدون در نظر گرفتن منافع خود به این منطقه نمی آیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی