100 هکتار مرتع و باغ‌ در بوکان طعمه حریق شد


100 هکتار مرتع و باغ‌ در بوکان طعمه حریق شد

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: بیش از 100 هکتار از مراتع و باغ‌های حاشیه روستای «کرکره» از توابع بخش سیمینه این شهرستان طعمه حریق شد.

فواد هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در این روستا بلافاصله یک تیم از آتش‌نشانان ایستگاه‌ شماره یک این شهرستان به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه این حادثه در یکی از مراتع شروع شد و به تدریج به داخل مزارع و یک باغ بادام در این روستا سرایت یافت، افزود: در این حادثه بیش از ۱۰۰ هکتار از این اراضی، مراتع، منابع طبیعی روستا و ۱۰۰ اصله درخت میوه بادام، سنجد و درخت بید در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه وزش باد باعث گسترش سریع حریق شد، اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه علاوه بر درختان مثمر و غیرمثمر به مراتع این روستا نیز خسارات زیادی از نظر پوشش‌های گیاهی آن محدوده وارد شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که این حادثه به علت سهل‌انگاری افراد در روشن کردن آتش روی داده باشد.

روستای «کرکره» از توابع بخش سیمینه بوکان بوده و در حال حاضر خالی از سکنه است.

۴۰ نفر نیروی آتش نشان بوکان در هفت ایستگاه آتش نشانی شامل چهار ایستگاه در شهر، یک ایستگاه در شهر سیمینه و ۲ ایستگاه که در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه قرار دارد، مستقر هستند.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴۳ فقره آتش‌سوزی در این شهرستان مهار شده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا