آزمایشگاه دانشگاه تبریز آماده ارایه خدمات به صنعتگران است


آزمایشگاه دانشگاه تبریز آماده ارایه خدمات به صنعتگران است

تبریز-ایرنا- رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز اعلام کرد: این مجموعه با تمام امکانات و تجیهزات مدرن خود آماده ارایه هرگونه خدماتبه صنعتگران است.

حسین آقاجانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آزمایشگاه با مجهزترین تجهیزات و دانش روز به عنوان بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی شمال غرب کشور در خدمت اساتید، دانشجویان، محققان و صنعتگران است و آمادگی لازم برای تبادل تجربیات و ارایه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره تخصصی به مراکز پژوهشی و صنعتی کشور را دارد.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز متعهد و موظف به رعایت کلیه اصول ضوابط خوداظهاری در پایش آلودگی محیط زیست و شیوه نامه های آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت از محیط زیست است.

آقاجانی، ایجاد سامانه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای کاهش هزینه ها، ارتقای کیفیت آزمایشگاهی، افزایش اعتماد به نتایج آزمایشگاهی و رعایت استاندارهای لازم را ضروری دانست و ادامه داد: ایجاد مراکز آزمایشگاهی تحت یک سامانه متمرکز و از طریق تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه های مادر در سطح استان ها لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه وجود آزمایشگاه های معتبر و معتمد به عنوان پشتیبان مطمئن برای تولید علم و فناوری هستند، گفت: مراکز آزمایشگاهی راهبردی با رعایت استاندارهای لازم و همراهی و همکاری با اساتید، دانشجویان، محققان و صنعتگران می توانند ضمن ارتقای کیفیت یافته های علمی، موجب تشویق آنان نیز شوند.

آقاجانی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۹۱ به منظور ارایه سرویس به تمامی محققان و پژوهشگران کشور با تلاش در جهت متمرکز نمودن و ساماندهی امکانات و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز رشته های مختلف، ایجاد شده است، افزود: بهره وری بهینه از امکانات موجود، صرفه جویی در هزینه کرد پروژه ها، انجام پژوهش ها در مسیری با حداقل چالش ها، امکان بهره وری از داده ها در آینده، ایجاد ارتباط بیشتر در بین پژوهشگران و انتقال اطلاعات، دسترسی اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان به فضاها و امکانات پژوهشی و پرهیز از انحصاری شدن دستگاه ها و تجهیزات موجود از دیگر اهداف راه اندازی این آزمایشگاه است.

وی یادآوری کرد: آزمایشگاه مواد پیشرفته، آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی، آزمایشگاه طیف سنج جرمی؛ آزمایشگاه مالدی تاف، آزمایشگاه سلول های بنیادی و زیست فناوری، آزمایشگاه نانو فناوری و آزمایشگاه آب و پساب از جمله واحدهای آزمایشگاه مرکز یدانشگاه تبریز است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی ایران به سال ۱۳۲۵ تاسیس شد و هم اکنون افزون بر ۲۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول تخصیل هستند.

این دانشگاه در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

۳۰۳۸/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس و متن روز روانشناس و مشاور | بیش از 30 عکس و متن تبریک روز روانشناس