15 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی


15 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌غربی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در استان خبر داد و گفت: 15 امامزاده و بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری این سوگواره خواهند بود.

15 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود میرزایی، معاون فرهنگی - اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در استان، گفت: ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری این سوگواره خواهند بود.

وی ادامه داد: امسال شعار «کِرامَتُنا الشهادۀ» شهادت افتخار ماست، به‌عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی انتخاب شده و این سوگواره در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برگزار خواهد شد.

میرزایی افزود: گستره اجرایی برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۰ شهریور تا ۷ آبان‌ماه بوده و در این ایام ویژه‌برنامه‌هایی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده است.

وی گفت: ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در سه سطح در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و منظور ما از سطح‌بندی بقاع متبرکه، از بعد فرهنگی و ظرفیت حضور زائران و مجاوران جهت عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام است.

معاون اوقاف آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این ایام ۲۱ مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی حضور خواهند داشت.

وی گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع) ۱۱ شهریورماه مصادف با دوم محرم، ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی‌ ۱۵‏‏‏ شهریورماه مصادف با ششم محرم، برنامه احلی‌من‌العسل، همایش نوجوانان حسینی ‌۱۶‏‏‏ شهریورماه مصادف با هفتم محرم نیز با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند