بالا آمدن آب رودخانه‌ها، صاعقه و باد شدید در استان‌های نیمه شمالی


بالا آمدن آب رودخانه‌ها، صاعقه و باد شدید در استان‌های نیمه شمالی

تهران- ایرنا- بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش باران، رعد و برق، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و برخورد صاعقه برخی از رویدادهای جوی سه روز آینده در برخی از نقاط کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، یکشنبه ۱۰ و سه‌شنبه ۱۲ شهریور با رشد ابر به همراه بارش باران در ارتفاعات، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های گیلان، مازندران و برخی مناطق گلستان وجود دارد که بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع این استان‌ها دور از انتظار نیست.

این شرایط تا اواخر وقت همان روز ادامه دارد که هم‌وطنان توصیه می‌شود از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند.

همچنین در روزهای یکشنبه ۱۰ شهریورماه شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات شمالی خراسان رضوی و مناطقی از خراسان شمالی، دوشنبه ۱۱ شهریور شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و ارتفاعات سمنان و سه‌شنبه ۱۲ شهریور شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، پاره‌ای از مناطق اردبیل و خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی خراسان رضوی و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که تا اواخر وقت همان روز ادامه دارد.

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب ناگهانی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برخورد صاعقه در این مناطق نیز دور از انتظار نیست به هم‌وطنان توصیه کرده است از اسکان در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟