وزیر خارجه بلژیک: گفت‌وگوی دیپلماتیک با ایران، اولویت اتحادیه اروپاست


وزیر خارجه بلژیک: گفت‌وگوی دیپلماتیک با ایران، اولویت اتحادیه اروپاست

تهران- ایرنا- «دیدیر ریندرز» وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر بلژیک روز جمعه در هلسینکی اعلام کرد: در تلاشیم مفاد برجام را اجرا کنیم و گفت‌ وگوی دیپلماتیک با ایران برای اتحادیه اروپا از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه به نقل از وزیر امور خارجه بلژیک نوشت: ما نگران مسائل امنیتی و آزادی کشتیرانی هستیم و می کوشیم تا مفاد برجام را اجرا کنیم. پیدا کردن راه‌هایی برای تضمین آزادی کشتیرانی در منطقه و در عین حال، همکاری با ایران برای اجرای صحیح توافق هسته‌ای اولویت ماست.

به گزارش ایرنا، وزیران امور خارجه برخی کشورهای اروپایی امروز (جمعه) در نشستی در "هلسینکی" پایتخت فنلاند گرد هم آمدند تا در مورد راه های حفظ توافق هسته ای با ایران، رایزنی کنند.

در نشست هلسینکی که به فاصله اندکی پس از نشست سران گروه ۷ در فرانسه برگزار شد، برخی موضوعات مربوط به برجام که در اجلاس "بیاریتز" مطرح شده بود، پیگیری شده است.
در روزهای اخیر، ایران اعلام کرده که در صورت بی تحرکی اروپایی ها، پانزدهم شهریورماه جاری گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود را برمی دارد.
با این حال، کشورهای اروپایی به رغم تلاش های دیپلماتیک، بدون آنکه اقدام عملی قابل قبولی انجام دهند، از ایران می خواهند همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام