پشت خط‌زن ارومیه‌ای امتیازآورترین بازیکن والیبال ایران مقابل بلغارستان


پشت خط‌زن ارومیه‌ای امتیازآورترین بازیکن والیبال ایران مقابل بلغارستان

ارومیه- سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: «بردیا سعادت» پشت خط‌زن ملی‌پوش ارومیه‌ای در دیدار تیم ایران مقابل بلغارستان در جریان مسابقات قهرمانی نوجوانان 2019 جهان با کسب 26 امتیاز برای سومین بار به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد.

افشین خدایاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم والیبال نوجوانان ایران شامگاه پنجشنبه در ادامه رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه سه بر صفر از سد بلغارستان گذشت و در ادامه این مسابقات عصر امروز جمعه برای کسب عنوان پنجمی به مصاف ژاپن، دیگر تیم آسیایی حاضر در این تورنمنت جهانی می‌رود.

وی بیان کرد: سعادت پیشتر نیز با درخشش در سومین و چهارمین دیدار تیم نوجوانان ایران مقابل تیم‌های ملی کلمبیا و کوبا در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تونس با کسب ۱۸ و ۲۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان لقب گرفته بود.

وی ادامه داد: همچنین «توخته‌» دیگر بازیکن ارومیه‌ای تیم ملی والیبال ایران در دیدار با تیم‌های ملی بلغارستان و جمهوری چک به ترتیب ۲۷ و ۱۸ امتیاز کسب کرد و به عنوان امتیازآورترین بازیکن این ۲ مسابقه معرفی شد ولی سه روز پیش به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پای راست در دیدار با ایتالیا از همراهی تیم ملی ایران در مسابقات جهانی نوجوانان تونس باز ماند.

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان غربی گفت: امیرحسین توخته در پست قدرتی، بردیا سعادت در پست قطرپاسور و سهیل مسعود و علی‌اصغر نبی‌زاده در پست پاسور، چهار والیبالیست ارومیه‌ای در کنار امیرحسین خانی، عبدالمختار بوش، امین خواجه خلیلی، سهیل کمال‌آبادی، مهران فیض امام‌دوست، امیررضا سرلک، مهدی جلوه و سجاد جلوداریان، بازیکنان حاضر در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ تونس هستند.

وی گفت: سال گذشته نیز چهار والیبالیست ارومیه‌ای به همراه یاشار جوادی مربی بومی این شهر در مسابقات ۲۰۱۸ نوجوانان آسیا حضور داشتند و به همراه تیم ملی به مقام سوم قاره کهن رسیدند.

«توخته» و «سعادت» به تازگی از مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بحرین بازگشته‌اند و با توجه به کسب مقام قهرمانی از روحیه بالا و آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند.

شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۳۰ مرداد تا هشت شهریور در حال پیگیری است؛ نوجوانان والیبال ایران با قبول شکست مقابل روسیه در مرحله یک چهارم نهایی از رسیدن به جمع چهار تیم برتر و دیدارهای نیمه نهایی بازماندند.

در گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان و در گروه یک برزیل، تونس، کوبا، تایوان و بلاروس، در گروه ۲ ایران، ایتالیا، جمهوری چک، کلمبیا و بلغارستان، در گروه سه ژاپن، مصر، آرژانتین، آلمان و مکزیک و در گروه چهار روسیه، کره‌جنوبی، آمریکا، نیجریه و دومینیکن هم گروه بودند.

در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه چهار تیم به مرحله پلی‌آف صعود کردند و تیم‌های پنجم هر گروه برای کسب رتبه‌های ۱۷ تا ۲۰ با هم رقابت میکنند.

در ۱۵ دوره گذشته، ایران ۱۱ بار در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کرده است و با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، پس از تیم‌های برزیل و روسیه سومین تیم پرافتخار تاریخ مسابقات محسوب می‌شود.

در آخرین دوره این مسابقات که در سال ۲۰۱۷ به میزبانی بحرین برگزار شد، ایران با هدایت «محمد وکیلی» به مقام قهرمانی رسید.

۷۱۵۶/۲۰۹۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج