18 طرح تعاونی در استان اردبیل بهره‌برداری شد


18 طرح تعاونی در استان اردبیل بهره‌برداری شد

اردبیل- ایرنا- 18 طرح تعاونی در استان اردبیل روز پنجشنبه طی آیینی با حضور عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، برای تاسیس و فعال‌سازی این طرح‌های تعاونی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

این تعاونی‎ها در زمینه تولید فرش ابریشم، محصولات کشاورزی، محصولات بهداشتی، مصالح ساختمانی، محصولات صنایع دستی، محصولات گلخانه‌ای، فرآورده‌های چوبی، پرورش دام و طیور و نیز ارائه خدمات قالیبافی، خدمات رفاهی، خدمات فنی، مهندسی و آموزشی و نیز تولید محصولات صنعتی و کفش تاسیس شده است.

برای حضور در چهاردهمین دوره انتخاب تعاونی های برتر کشور، یک هزار و ۹۴ تعاونی از میان یک هزار و ۱۷۲ تعاونی واجد شرایط استان اردبیل ثبت نام کرده بودند که از این تعداد پنج تعاونی از ۲۳ تعاونی برگزیده کشور از این استان به عنوان تعاونی‌های برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در آیین بهره برداری از این تعاونی‌ها اعلام کرد: هم اکنون حدود ۱۵ هزار نفر در بخش تعاون استان به کار، تولید و فعالیت اقتصادی مولد مشغول هستند.

قاسم رحیمی با اشاره به تشکیل یکهزار و ۸۰۶ شرکت تعاونی در این استان گفت: در این تعاونی ۹۹ هزار نفر از جمعیت استان عضو هستند.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته با تلاش مسئولان استان، ۹۰ تعاونی راکد استان به چرخه اقتصادی و اشتغال استان بازگشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین بیان کرد: شهرستان اردبیل با ۵۰۶ تعاونی، بیله سوار با ۲۶۶ تعاونی و شهرستان پارس آباد با ۲۲۴ تعاونی بیشترین شرکت‎های تعاونی فعال را در سطح استان اردبیل دارند.

وی با اشاره به صادرات ۴۰ میلیون دلار کالا از تولیدات تعاونی های استان اردبیل در یکسال گذشته بیان کرد: میزان صادرات تعاونی های این استان چهار برابر سنوات گذشته شده است.

رحیمی از جذب بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات مربوط به اشتغال پایدار توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد و افزود: به خاطر همین عملکرد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)