کمبود فضای آموزشی چالش جدی آموزش و پرورش استان کرمان اعلام شد


کمبود فضای آموزشی چالش جدی آموزش و پرورش استان کرمان اعلام شد

کرمان-ایرنا- به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهر کرمان و شهرستان های بزرگ استان از مهمترین چالش های نظام آموزشی این دیار است.

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بروز برخی حوادث طبیعی از جمله زلزله موجب آسیب دیدن برخی مدارس استان شده که از این رو تعدادی از مدارس به نوبت های عصر منتقل شده اند و در برخی مکان ها تراکم کلاس ها تا ۴۸ نفر نیز رسیده است.

وی سرانه فضای آموزشی استان کرمان را ۴.۹ درصد دانست و گفت: ۳۹ درصد مدارس استان کرمان تخریبی هستند و یا نیاز به استاندارد سازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل با راهبرد تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا حرکت می کند، گفت: در حال حاضر ۶۳۵ هزار دانش آموز در هفت هزار و ۷۷۰ مدرسه و ۳۰ هزار و ۶۵۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

اسکندری نسب شمار معلمان استان کرمان را ۴۱ هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: مجموعه نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان دارای ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان است.

وی وجود ۱۸ ناحیه آموزشی در استان کرمان را مورد توجه قرار داد و گفت: ساخت ۹۰ پروژه دانش بنیان، ایجاد ۵۰ هنرستان کارآفرین همراه با تولید، کسب رتبه جهانی رباتیک، کسب ۱۱ رتبه کشوری در جشنوراه نوجوان خوارزمی، کسب شش رتبه کشوری در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش، کسب رتبه جهانی در اجرای طرح تلفیق سواد با مهارت و ارتقای نرخباسوادی از ۹۲.۳ به ۹۳.۸ درصد از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان کرمان با تحت پوشش قرار ۴۰.۸ درصد از دانش آموزان در رشته های کارو دانش رتبه اول کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

اسکندری نسب اظهارداشت: ۶۱ پروژه در حوزه خیران با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان انجام طی سال گذشته در استان کرمان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید دو هزار کلاس درس در استان کرمان توسط خیران ساخته شده و به آموزش و پرورش واگذار شده است.

اسکندری نسب با بیان اینکه وجود ۶۰۸ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش آموز در استان کرمان موجب شده که تراکم کلاس ها و توازن نیروها با مشکل روبرو شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار دانش آموز اتباع بیگانه در استان کرمان حضور دارند که در زمینه تامین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی با مشکلاتی روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن اشاره به اینکه به صورت میانگین ۲۰ درصد دانش آموزان استان کرمان جذب مدارس غیرانتفاعی شده اند، گفت: ۸۰ درصد کتب درسی در استان کرمان توزیع شده و مرحله اول نقل وانتقالات نیز انجام شده است.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه