گاندو یک چوپان را در جنوب سیستان و بلوچستان زخمی کرد


گاندو یک چوپان را در جنوب سیستان و بلوچستان زخمی کرد

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: تمساح پوزه کوتاه یا گاندو به یک چوپان در روستای دمپک از توابع بخش دشتیاری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان حمله و او را زخمی کرد.

اشرفعلی حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این فصل تمساح‌ها به دلیل فرزندآوری به شدت حساس هستند و به محض نزدیکی به محل سکونت آنها حمله می‌کنند.

وی گفت: این چوپان که به منظور آبرسانی به دام‌های خود به رودخانه محل زیست تمساح‌ها نزدیک شده بود، مورد حمله گاندو قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار افزود: در حمله تمساح به این چوپان انگشتان دست وی آسیب جدی دیده اما بلافاصله به بیمارستان منتقل و انگشتان وی بخیه و پیوند خورده و هیچ‌یک از انگشتانش قطع نشده و از بیمارستان مرخص شده است.

وی بیان کرد: بعد از چندین سال خشکسالی در منطقه، امسال به دلیل بارندگی مردم برای بهره‌وری از آب اقدام به احداث بند و گودال می‌کنند که این امر احتمال وجود تمساح‌ها را در این مناطق بیشتر کرده است.

حسینی ادامه داد: با وجود هشدارهای زیاد یکسری افراد با بی‌توجهی به این مناطق مراجعه کرده و مورد آسیب گاندو قرار می‌گیرند.

وی گفت: از لحاظ جغرافیایی تنها محل زیست گاندوها در کشور مناطق باهوکلات، رودخانه کاجو و سرباز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار افزود: وسعت منطقه حفاظت شده گاندو ۴۵۰ هزار هکتار است که برای محافظت از تمساح‌ها نیاز به استخدام نیرو و امکانات بیشتر در این مناطق است.

وی اظهار داشت: در صورت تامین آب آشامیدنی و بهداشتی در این منطقه، مردم کمتر به رودخانه‌ها مراجعه و دیگر با این مشکلات مواجه نمی‌شوند زیرا تمساح ۲ حس قوی بویایی و شنوایی دارد که به سرعت وارد عمل می‌شود.

در چند ماه‌ گذشته گاندو باعث قطع دست یک دختر بچه و آسیب دیدگی پای یک پسر بچه شده است.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز