تشکیل کنفدراسیون آسیایی رزم‌آوران نیازمند حمایت‌های داخلی است


تشکیل کنفدراسیون آسیایی رزم‌آوران نیازمند حمایت‌های داخلی است

اصفهان- ایرنا- بنیانگذار و رییس انجمن رزم‌آوران ایران گفت: تشکیل کنفدراسیون آسیایی رزم‌آوران نیازمند حمایت‌های داخلی به ویژه از سوی وزارت ورزش و جوانان است.

مجید رجایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: در سال‌های گذشته تلاش شده تا تشکیلات منسجم و بهتری برای آن ایجاد شود، اما باز هم حمایت‌های این وزارتخانه کم است و انتظار می‌رود به گونه‌ای پشتوانه‌سازی کنیم که بتوانیم کنفدراسیون آسیایی ایجاد کرده و در گسترش هر چه بیشترش گام برداریم.

وی اضافه کرد: تاکنون حمایت مالی از این ورزش تنها از سوی خیران و دوستداران بود، اما فعالیت در ابعادی گسترده‌تر و در بیرون از مرزها، حمایت دولتی را می‌طلبد.

به گفته رییس این انجمن، رزم‌آوران رشته‌ای ایرانی با بیش از ۴۰ سال قدمت است که در سال‌های گذشته به تدریج با وجود رشته های اصیل ایرانی مانند کبدی (زو) و چوگان، از دید مسوولان ورزشی دور ماند و کمتر مورد توجه قرار گرفت.

رییس انجمن رزم آوران ایران ادامه داد: باید سعی کنیم که رزم آوران در آینده ای نه چندان دور ورزشی بین المللی شود و کنفدراسیون آسیایی این رشته را تشکیل دهیم تا این ورزش با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رجایی با اشاره به اهمیت اخلاق در ورزش تاکید کرد: ورزش در اصل باید برای تربیت باشد و فقط به جنبه قهرمانی آن توجه نشود، این انجمن نیز سعی دارد در کنار معرفی چهره های برتر، منش پهلوانی را در جامعه ورزش ترویج دهد.

همچنین رییس ستاد برگزاری تورنمنت بین المللی رزم آوران«جام وحدت» در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این رقابت ها فردا جمعه با حضور چهار تیم خارجی گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و افغانستان و تیم ایران در سالن ۱۷ شهریور مجموعه ورزشی تختی اصفهان برگزار می شود.

سیامند پویامنش افزود: رقابت ها در پنج وزن و با حضور ۴۰ ورزشکار برگزار خواهد شد و برترین ها فردا شب طی مراسمی در محل برگزاری این رویداد معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی آمار ورزشکاران رشته رزم‌آوران حدود ۱۰۰ هزار نفر بود، اما اکنون حدود ۲۰ هزار ورزشکار در این رشته رزمی فعالیت می کنند.

رزم آوران نام یک ورزش رزمی ایرانی است که در آن مجموعه فنون و مهارت های لازم برای نبرد به هر رزم آور آموزش داده می شود، این فنون چند بخش را شامل می شود یک بخش دفاع ها و ضربات دست و پا است که بدون گرفتن حریف انجام می شود، در بخش دیگری درگیری از نزدیک وجود دارد که با گرفتن بدن یا لباس حریف اجرای فن با کشش و پرتاب و قفل و بست مفاصل حریف صورت می گیرد مثل کشتی، و علاوه براین آموزش ها، آموزش های کاربردی انواع سلاح های سرد، آموزش های دفاع شخصی، آموزش عبور سریع از موانع با افت و خیزها و حرکات آکروباتیک بخش های دیگر این رشته را تشکیل می دهد.

این انجمن از زیر مجموعه های فدراسیون انجمن های ورزشی به شمار می رود.

۶۰۲۰/۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری