برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما برای محرم + عناوین و ساعات پخش


برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما برای محرم + عناوین و ساعات پخش

شبکه قرآن و معارف سیما در دهه اول محرم حسینی با ویژه‌برنامه های متنوع همچون «نغمه عشاق»، «دیار حبیب» و «عصر بی‌غروب» مهمان خانه‌ها می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه هایی را به همین مناسبت و در قالب های مختلف برنامه سازی به روی آنتن می برد.

«نغمه عشاق» عنوان ویژه برنامه این شبکه در دهه اول محرم است که با محوریت معرفی هیئت هایی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشتند و همچنین پخش نوحه ها و نغمه های عاشورایی ماندگار به درخواست مخاطبان به صورت زنده و با اجرای رحمان نظام اسلامی هر روز از ساعت 18 به روی آنتن می رود.

به نمایش گذاشتن تصاویر و ویدیوهای ارسالی مخاطبان از هیئات و مراسم های عزاداری و همچنین فعالیت های جانبی هیئت ها در امور اجتماعی و... از دیگر بخش هایی می باشد که در «نغمه عشاق» معرفی و بررسی می شود.

«دیار حبیب» عنوان دیگر برنامه شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام است که هر شب ساعت 21 به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلی با اجرای مهیار عبدالهی و حضور کارشناسان، مادحین و شاعران اهل بیت (ع) تقدیم مخاطبان می شود.

شبکه قرآن و معارف سیما با توجه به استقبال مخاطبان از «سخنرانی های علما» در این ایام، پنج باکس ویژه به این نوع برنامه اختصاص داده است و از این رو، سخنرانی های مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی (ره) در ساعت 30 دقیقه بامداد، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ساعت 5:30، آیت الله العظمی جوادی آملی ساعت 7:30، آیت الله جاودان ساعت 14:30 و حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ساعت 22 پخش می شود.

از دیگر برنامه های پرمخاطب این ایام، «مرثیه سرایی» مادحین اهل بیت (ع) است که این شبکه در فواصل مختلف و در طول روز مداحی و روضه خوانی مهدی سماواتی، محمدرضا طاهری، میثم مطیعی، محمود کریمی، حاج ذبیح الله ترابی، مرحوم کوثری و ... را در جدول پخش خود قرار داده است.

پخش برنامه پرطرفدار «یاد خدا» از دیگر تدارکات شبکه قرآن و معارف سیما است که با کارشناسی آیت الله محمد باقر تحریری و حجج اسلام محمد حسین عظیمی و بهاء الدین قهرمانی نژاد به موضوع مصاف حق علیه باطل بر مبنای آیات قرآن کریم می پردازد و قرار است همه روزه در دهه اول محرم از ساعت 12 با اجرای محمد حسین صیرفی به روی آنتن برود.

ویژه برنامه روزشمار دهه اول محرم با عنوان «عصر بی غروب» از دیگر تدارکات جدید این شبکه است که با حضور کارشناسان، مادحین اهل بیت (ع) و شاعران آئینی، عناوین روزهای دهه اول محرم را به تصویر می کشد و قرار است همه روزه در ساعت 8:30 با اجرای سید محمدمهدی آوینی و قرائت قرآن استاد موسوی درچه ای و کارشناسی اساتیدی همچون: شیوندی، فدایی، جلالیان و ... به روی آنتن رود.

«نوگلان قرآنی» عنوان ویژه برنامه کودک این شبکه ماست که در ایام دهه اول محرم و با محوریت نام گذاری روزهای این دهه با زبان کودکانه خواهد پرداخت. اجرای این برنامه برعهده مهدی اکبری است که همه روزه در ساعت 17:15 تقدیم مخاطبان کودک و نوجوان این شبکه می شود.

معرفی و سبک زندگی اصحاب حضرت سیدالشهدا (ع) با عنوان «انصارالحسین (ع)» در قالب موشن گرافی از دیگر برنامه های کوتاه این شبکه می باشد که در فواصل مختلف از این شبکه قرآنی و معارفی پخش می شود.

مستندهای تولیدی ویژه این ایام با موضوعات تاریخ کربلا، دلدادگی و عشق محبان سالار شهیدان و همچنین دیگر مستندهای استانی کشور در چهار باکس و در ساعت های 6:30، 12:30، 14 و 22 در جدول پخش شبکه قرآن و معارف سیما قرار دارد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان