اختصاص اعتبار ویژه به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ضروری است


اختصاص اعتبار ویژه به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ضروری است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در بخش رشد کمی و کیفی نیاز به اعتبارات ویژه دار چون یکی از الزامات توسعه همه جانبه، تقویت مسائل فرهنگی و هنری هر منطقه ای است.

منصور مرادی شامگاه سه شنبه در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: سال ۹۵ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد قسمتی زیادی از هزینه‌های جشنواره توسط این وزارتخانه تامین شود و این کمک ویژه‌ای به استان کردستان برای برگزاری بود.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبار ویژه و جهشی برای برگزاری این جشنواره با کیفیت بهتر و بیشتر نیاز است که با با رایزنی ها و پیگیری های انجام شده با اختصاص آن موافقت شده است.

مرادی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره بیانگر وجود امنیت پایدار در این شهرستان است، اضافه کرد: مریوان در نقطه صفر مرزی ایران و عراق واقع شده و امروزه به عنوان پایتخت هنر ارزشی تئاتر خیابانی در ایران و حتی منطقه شناخته می شود.

۳۰۳ اثر شامل ۲۰۲ اثر از هنرمندان و گروه های نمایشی داخل کشور و ۱۰۰ اثر از هنرمندان و گروه های نمایش خارجی به دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد.

شهرهای تهران، رشت و مریوان به ترتیب با ۳۵، ۲۰ و ۱۳ اثر ارسالی بیشترین آثار را به این دوره از جشنواره ارسال کردند.

این دوره جشنواره در هشت بخش شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اول شهریور ماه جاری ساعت ۱۸ با اجرای نمایش سولکس از ایتالیا در پارک شانو سنندج کار خود را آغاز کرد و در طول پنج روز ۸۵ نمایش در سطح شهرهای مریوان، سنندج و سروآباد و روستاهای مریوان به اجرا درآمد.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)