74 طرح در رازوجرگلان به بهره‌برداری رسید


74 طرح در رازوجرگلان به بهره‌برداری رسید

بجنورد- ایرنا- همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت، 74 طرح به ارزش 144 میلیارد ریال در شهرستان مرزی و ترکمن‌نشین رازوجرگلان استان خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های عمرانی و زیربنایی طرح های عمرانی شهرستان راز و جرگلان گفت: مسئولان اجرایی در مسیر انجام وظیفه خود به همراهی و همکاری همه مردم احتیاج دارند و برای این که همه برنامه های دولت در این شهرستان محقق شود نیاز به مشارکت همه است.

محمود قنبری اظهار داشت: در این مسیر انتقادهای سازنده می تواند کمک حال مسئولان باشد و البته انتقاد در دولت تدبیر و امید پذیرفته شده است.

وی اقتصاد مقاومتی را راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی این روزها بیان کرد و افزود: در سند توسعه استان به شهرستان رازوجرگلان توجه ویژه ای به مواردی مانند مهاجرت جوانان به کلان شهر ها، مبارزه با خشکسالی و استفاده از ظرفیت تعاونی های این شهرستان مرزی شده است.

فرماندار راز و جرگلان نیز در این آیین کارنامه دولت در این شهرستان را درخشان توصیف کرد و اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و گرفتاریهایی که دشمن ایجاد نموده حتی در زمان بروز سیل مردم در کنار دولت بودند و هستند.

محمد زارعی هدک با بیان این که در دولت تدبیر و امید شهرستان در برخی شاخص ها ارتقای خوبی یافته است، اظهار داشت: به عنوان مثال هم اکنون این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده است و با توجه به استفاده مردم از عقود اسلامی ساخت مسکن مقاوم هم رونق گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۴۴ میلیار ریال برای تکمیل و اجرای طرح های عمرانی در هفته دولت هزینه شده است اظهار داشت: محور اصلی توسعه شهرستان رازوجرگلان توسعه اقتصادی است و از سرمایه گذارانی که نیت سرمایه گذاری در شهرستان داشتند حمایت می کنیم.

زارعی گفت: با بهره مندی از طرح های هفته دولت در این شهرستان برای ۳۷۲ نفر اشتغال ایجاد می شود.

راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد. این شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیشترین تمرکز جمعیت ترکمن و اهل سنت خراسان شمالی در این شهرستان دیده می شود.

ب/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)