فتل: با هزینه های فعلی مسابقه ها هرگز به فرمول یک نمی رسیدم


فرمول یک ایران – قهرمان جهان چهار دوره از رقابتهای فرمول یک، سباستین فتل، معتقد است که با توجه به هزینه های فعلی کارتینگ و مسابقات نوجوانان، هرگز به فرمول یک نمی رسید. فتل گفته است که اگر امروز رقابت را شروع می کرد، هرگز به فرمول یک نمی رسید چراکه هزینه های رقابت در مسابقات نوجوانان و کارتینگ به شدت بالاست. راننده فراری اضافه کرد که تعداد...

فرمول یک ایران – قهرمان جهان چهار دوره از رقابتهای فرمول یک، سباستین فتل، معتقد است که با توجه به هزینه های فعلی کارتینگ و مسابقات نوجوانان، هرگز به فرمول یک نمی رسید.

فتل گفته است که اگر امروز رقابت را شروع می کرد، هرگز به فرمول یک نمی رسید چراکه هزینه های رقابت در مسابقات نوجوانان و کارتینگ به شدت بالاست. راننده فراری اضافه کرد که تعداد رانندگان آلمانی روز به روز کمتر می شود چراکه رانندگان جوان با توجه به هزینه های بسیار بالای رقابت، نمی توانند پیشرفت کنند.

سباستین فتل در مصاحبه ای قبل از رقابت هوکنهایم این نگرانی را مطرح کرد اما او تنها کسی نیست که نگران وضعیت فعلی رقابت و هزینه های مربوط به آن است:

فکر می کنم در حال حاضر این هزینه برای بسیاری غیر قابل پرداخت و به شدت گران است.

آلمانی ها در رابطه با خرج و مخارجشان افراد حساسی هستند و متاسفانه رقابت های نوجوانان که با کارتینگ شروع می شود و با دسته های مختلفی ادامه پیدا می کند، به شدت گران هستند.

من و نیکو هالکنبرگ در کارتینگ با هم رقابت می کردیم و فکر می کنم گذشته ما شباهت زیادی به هم دارند. فکر می کنم اگر امروز ما را در شرایط مشابهی قرار می دادند، حرفه ما خیلی زود به آخر خط می رسید چراکه پول لازم برای این رقابت ها را نداشتیم.

پس در کل، برای اینکه بچه ها – پسر و دختر – بتوانند مسابقه بدهند باید هزینه های این ورزش به میزان قابل توجهی کمتر باشند.

فتل: با هزینه های فعلی مسابقه ها هرگز به فرمول یک نمی رسیدمفتل: با هزینه های فعلی مسابقه ها هرگز به فرمول یک نمی رسیدم سباستین فتل و لوئیس همیلتون – کانادا 2019

سباستین فتل اشاره کوتاهی به جریمه گرندپری کانادا 2019 کرد و آن را دلیلی برای کم شدن طرفداران فرمول یک دانست؛ به خصوص در آلمان:

طرفداران آلمانی افراد منصف، ناظر و صادقی هستند. پس شاید اتفاقاتی که در ورزش ما پیش آمد به افزایش طرفداران آن کمکی نکرده باشد.

سباستین فتل در نهایت به مایکل شوماخر اشاره کرد و اینکه او با درخشش در فرمول یک به عادی شدن فرایند و توجه بیشتر کشورش به فرمول یک کمک کرد:

این عادی است که بیشترین انگیزه مربوط به زمانی بود که مایکل پیروزی های متعددی را به دست آورد چراکه او اولین آلمانی بود که توانست قهرمان جهان شود. اولین بودن انرژی و توجه بیشتری به همراه دارد اما همان طور که هالکنبرگ گفت، فکر می کنم اتمسفر گرندپری آلمان 2018 ثابت کرد که این ورزش هنوز طرفداران بسیاری دارد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


2 عکس شیک المیرا شریفی خارج از صدا و سیما ! / خانم مجری هنوز ممنوع التصویر است !