بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران به میزبانی سمنان آغاز شد


بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران به میزبانی سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران از امروز یکشنبه سوم شهریور با حضور چهره های برجسته ملی و بین المللی این رشته به میزبانی دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد.

دبیر این در گفت‌وگو با ایرنا ابراز داشت: بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران به مدت سه روز با حضور ۴۵۰ شرکت کننده و در هفت محور در حال برگزاری است.

علیرضا اصغری افزود: طیف سنجی تجزیه ای، الکتروشیمی تجزیه ای، کروماتوگرافی و روش های جداسازی، کمومتریکس، نانوشیمی، شیمی تجزیه و صنعت و شیمی تجزیه و محیط زیست از محورهای این همایش سه روزه است.

وی به ارسال ۳۷۱ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش، تصریح کرد: پس از داوری مقالات ۳۰۵ عنوان مقاله برای ارائه در این همایش پذیرفته شد که از این تعدا ۲۷۵ مقاله به صورت پوستر و ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی ارایه می‌شود.

اصغری، ارائه آخرین دستاوردهای علمی- پژوهشی در رشته شیمی تجزیه و تبادل اطلاعات، تجربی‌ها و برقراری ارتباطات بیشتر بین پژوهشگران، نهادهای دانشگاهی و صنعتی را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

دبیر بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران ادامه داد: سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی و نیز برگزاری هشت کارگاه‌ آموزشی مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این همایش از شیمی تجزیه‌دان برگزیده کشور از سوی انجمن شیمی ایران در سال ۹۸ هم تجلیل می شود، تصریح کرد : پرفسور مصطفی سویلاک از کشور ترکیه یکی از سخنرانان بیست و ششمین همایش شیمی تجزیه ایران در دانشگاه سمنان است.

دبیر بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران یادآور شد: در پایان این همایش ۲ سخنران و ۲ پوستر برتر هم معرفی و به صاحبان آن‌ها جوایز نفیسی اعطا می‌شود.

در این همایش، مجتبی شمسی‌پور رئیس انجمن شیمی ایران و جمعی از شیمی دان های مطرح کشور و اساتید و دانشجویان علم شیمی از سراسر کشور حضور دارند.

دانشکده شیمی دانشگاه سمنان حدود ۴۰۰ دانشجو دارد که پنجاه درصد آن‌ها در دوره تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!