برنامه وزارت ارشاد برای گسترش هنرهای تجسمی در استان‌ها


برنامه وزارت ارشاد برای گسترش هنرهای تجسمی در استان‌ها

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی رویدادهایی که در شهرستان‌ها برگزار شده و می‌شوند، برای این است که هنرهای تجسمی را در استان‌ها گسترش دهیم و از طرفی ظرفیت هنری استان‌ها را به همه مردم معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، هادی مظفری در نشست کارشناسان هنرهای تجسمی سراسر کشور، اظهار کرد: فرصتی فراهم شده تا در دل جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، شور و شوقی که برای دیدار با شما کارشناسان داشتم برآورده شود.

وی افزود: برخلاف حوزه‌هایی مانند تئاتر، موسیقی و سینما جمع کارشناسان تجسمی تاکنون اتفاق نیفتاده بود؛ امور استان‌ها هم در اداره کل تجسمی وجود نداشت که جدیداً شکل گرفته است.

مظفری اظهار کرد: شعار «ایران فقط تهران نیست» را از ابتدا اعلام کردیم و همواره سعی‌مان این بوده که کمی از گفت‌وگو بالاتر برویم. تمامی رویدادهایی که در شهرستان‌ها برگزار شده و می‌شوند، برای این است که هنرهای تجسمی را در استان‌ها گسترش دهیم و از طرفی ظرفیت هنری استان‌ها را به همه مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل برگزاری این نشست در ایلام این بود که در بحث منابع در وزارتخانه محدود بودیم و امکان برگزاری همه نشست‌ها را نداشتیم. به همین دلیل آن را در دل جشنواره برگزار کردیم. در دوره‌های گذشته هر استان برای این جلسه یک نماینده که کارمند و کارشناس موسیقی بود، می‌فرستاد؛ اما در جلسه امروز کارشناسان متخصص تجسمی گردهم آمده‌اند که طبیعتاً خروجی آن بهتر خواهد بود.

بیست‌وششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در ایلام، در حال برگزاری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان