31 درصد سرمایه‌گذاری ارزی کشور متعلق به بوشهر است


31 درصد سرمایه‌گذاری ارزی کشور متعلق به بوشهر است

بوشهر- ایرنا- از مجموع 41 میلیارد سرمایه‌گذاری ارزی کشور برای توسعه زیرساخت‌های حوزه نفت و گاز 31.7 درصد آن به ارزش 13 میلیارد دلار متعلق به استان بوشهر است.

استاندار بوشهر روز یکشنبه در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پرژه‌های عمران شهری شهرستان جم گفت: با وجود این حجم از سرمایه‌گذاری انتظار می‌رود وزارت نفت مشارکت بیشتری در روند توسعه و پیشرفت این استان داشته باشد.

عبدالکریم گراوند افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت قدردان هستیم ولی با این حال انتظارات دیگری را نیز داریم.

وی یادآور شد: در این ارتباط اقدام پالایشگاه گاز فجر جم برای احداث خط انتقال آب باغان به ریز و خود پالایشگاه جای قدردانی دارد.

گراوند ادامه داد: بوشهر استانی است که با برخورداری از ظرفیت‌های نفت و گاز نقش ویژه‌ای در اقتصاد ملی دارد و به همین میزان انتظار داریم به استان بوشهر کمک شود.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۴۴۰ میلیارد ریال پروژه در جم افتتاح شده که این پروژه‌ها از مجموع ۷۷۰ میلیارد ریال پروژه‌ای شهرستان جم است که افتتاح و آغاز عملیات اجرایی آنها در هفته دولت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پروژه‌های دیگری نیز در سطح شهرستان وجود دارد که بعد از هفته دولت با حضور مسئولان کشوری افتتاح خواهد شد.

گراوند ادامه داد: از جمله پروژه‌های افتتاحی جم می‌توان به یک واحد سنگ شکن با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریال، با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار تن همراه با ایجاد اشتغال ۴۵ نفر اشاره کرد.

وی گفت: ۶ پروژه عمرانی در شهر جم نیز با ۱۳ میلیارد ریال افتتاح شد که تعریض پل شهید رفیعی پور، تعریض پل شهید علمداری، فاز ۲ بلوار چمران، آسفالت کوچه ها و معابر، افتتاح پارک محله ای و احداث یک زمین چمن مصنوعی فوتبال از آن جمله است.

گراوند بیان کرد: همچنین پروژه فیبر نوری جم شامل ارتباط تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری در شهرستان جم با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی خط انتقال مخزن ریز به طول ۶.۵ کیلومتر با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج