28 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی پرداخت شد


28 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - 28 میلیارد و 934 میلیون ریال تسهیلات از شروع امسال تاکنون برای 220 طرح مشاغل خانگی در استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع در پنج ماه گذشته ۱۷۴ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

عباس رکنی میزان اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های مشاغل خانگی را ۴۱۵ نفر بیان کرد و افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد.

وی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۸ مجوز به صورت مستقل و ۱۹۷ مجوز به صورت پشتیبان بوده که منجر به ایجاد سه هزار و ۶۳۱ فرصت شغلی در خراسان جنوبی شده است.

وی اظهار داشت: براساس دستورالعمل جدید ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، سقف دریافت تسهیلات به صورت پشتیبان برای طرح‌های توجیه دار ۲۰۰ میلیون ریال و تسهیلات مستقل ۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳۲۶ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده که از این تعداد ۳۲۰ مورد مستقل و ۶ مجوز به صورت پشتیبان بوده است.

وی بیان کرد: با پرداخت تسهیلات این مجوزها زمینه ایجاد ۳۶۲ فرصت شغلی در استان نیز فراهم خواهد شد.

رکنی افزود: پارسال در مجموع یک هزار و ۸۷۰ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۲۲۱ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی و یک هزار و ۶۱۹ طرح موفق به دریافت ۱۹۹ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال تسهیلات شدند و زمینه اشتغال سه هزار و ۳۷۳ نفر در استان فراهم شد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!