64 واحد مسکونی در درمیان به بهره برداری رسید


64 واحد مسکونی در درمیان به بهره برداری رسید

بیرجند - ایرنا - 64 واحد مسکونی و سرویس بهداشتی در قالب طرح توانمندسازی روستاهای جلاران، ذکری و گل‌نی شهرستان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روز شنبه در آیین بهره برداری از این واحدها که در نخستین روز هفته دولت انجام شد گفت: با توجه به وضعیت نابسامان مسکن معیشتی، بهداشت حاکم بر این سه روستاها نیازمند کمک ویژه ای بود که با پیگیری فرماندار ساخت واحدهای مسکونی به نتیجه رسید.

علی‌اصغر آسمانی مقدم افزود: از آنجایی که مردم این روستاها در پرداخت تسهیلات مشکل داشتند جلسه ای با مسئولان استانی گرفتیم تا این سه روستا از محل کمک‌های بلاعوض از مسکن مناسب بهره مند شوند.

وی با اشاره به همکاری چندین دستگاه اجرایی در روند ساخت این واحدهای مسکونی بیان کرد: با تلاش و همیاری ۶۴ واحد مسکونی در سه روستا ساخته شد که ۲۱ واحد در جلاران، ۳۰ واحد در ذکری و ۱۳ واحد در گل‌نی بوده است.

آسمانی مقدم گفت: برای مجموع این واحدها یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان از محل کمک های بلاعوض هزینه شده است.

وی ادامه داد: در این پروژه ها سهم کمیته امداد ۵۵ واحد بوده که برای هر واحد ۱۹ میلیون تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام(ره) پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: ۹ واحد نیز با مشارکت بهزیستی ساخته شده است که ۱۰ میلیون تومان از این محل هر واحد کمک بلاعوض داشته است.

وی ادامه داد: این مسکن ها در تیپ های ۳۲ متری و ۲۰ متری متناسب با تعداد نفرات ساخته شده است.

آسمانی مقدم گفت: بعد از تکمیل واحدهای مسکونی برای طرح هادی این روستاها نیز امسال پیش‌بینی اعتبار داریم.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز این سه روستا در جاسازی بوده است افزود: هر جایی که نیاز بود زمین‌های مد نظر نیز تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برای روستای جلاران چون منزل ساکنان در بستر رودخانه بود جابه جایی انجام شد و در گل‌نی هم با فاصله اندک واحدهای قدیمی ساختمان جدید احداث شده است.

وی ساخت این ۶۴ واحد را پایلوت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان عنوان کرد که در شورای اقتصاد مقاومتی کشور مطرح شد.

آسمانی مقدم یادآور شد: زمان ساخت ۶۴ واحد مرداد ماه سال گذشته شروع و آبان ۹۷ به پایان رسید و تاکنون زیرساخت ها برق و تانکر آب نیز تامین شده است که به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز گفت: ساخت این واحد های مسکونی در سه روستای ذکری جلاران و گل نی حاصل یک کار تیمی بود که سال قبل شکل گرفت.

رضا سلم آبادی از این پروژه ها به عنوان یک کار منحصر به فرد در امداد یاد کرد که الگوی مناطق محروم شد.

وی با بیان اینکه ۵۵ خانوار این سه روستا تحت حمایت امداد هستند افزود: مشارکت امداد در ساخت واحدهای مسکونی، سرویس بهداشتی و لوازم ضروری زندگی یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به منابع این نهاد در حوزه اشتغال گفت: آمادگی وجود دارد براساس بومی‌سازی از منابع کم بهره به مردم کمک شود تا شغل مشخص داشته و شاهد پایداری جمعیت باشیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای افتتاح طرح‌های هفته دولت به شهرستان درمیان سفر کرد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

یک هزار و ۱۹ طرح عمرانی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی با اعتبار هشت هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹۸۰ طرح با اعتبار چهار هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

همچنین عملیات اجرایی ۳۹ طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این استان مرزی آغاز می‌شود.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟