بررسی گروه A رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2019 چین؛ آرزوهایی به بلندای دیوار چین و قدمت لیجیانگ!


بررسی گروه A رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2019 چین؛ آرزوهایی به بلندای دیوار چین و قدمت لیجیانگ!

در گروه A مدعیان زیادی نمی بینیم اما حضور تیم میزبان، عامل حساس تر شدن بازی های این گروه...

طرفداری- هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی بسکتبال، در سال 2019 و به میزبانی کشور چین از 31 آگوست 2019، مطابق با شنبه 9 شهریور ماه آغاز خواهد شد. به بررسی گروه به گروه مسابقات جام جهانی بسکتبال 2019 چین پرداخته ایم. طی 8 یادداشت متفاوت، هرگروه را به صورت ویژه بررسی خواهیم کرد که این اولین سری از یادداشت های ما خواهد بود.

گروه A

تیم‌ها
چین
ونزوئلا
لهستان
ساحل عاج
بررسی گروه A رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2019 چین؛ آرزوهایی به بلندای دیوار چین و قدمت لیجیانگ!

بررسی تیم‌های گروه

لهستان

تیم ملی بسکتبال لهستان در این دوره از بازی ها در گروه مناسبی قرار گرفته است. هدایت لهستان در این دوره از مسابقات برعهده مایکل تیلور آمریکایی قرار دارد. عملکرد تیلور در مسابقات انتخابی به قدری خود بود که از میان تیم های پر قدرت فراوانی، این لهستانی ها بودند که با سرمربی جوان و 46 ساله خود به این مسابقات راه یافتند. حال قرارگیری در گروهی مناسب، می تواند شور سفید و سرخ پوشان لهستانی را برای پیمودن بیشتر راه های کسب موفقیت بیشتر کند.

لیست بازیکنان دعوت شده از سوی تیلور برای مسابقات جهانی به شرح زیر است:

الکساندر بالکروسکی، دیمین کالیج، ای‌جی اسلاوتر، آرون سل، کمیل لاژینسکی، میشل اسکولووسکی، کارول گورژکی، دومینیک اولجینشاک، کریژتوف سولیما، آدام هریکانیوک، ماتیوژ پونیتکا، آدام واشینسکی، لوکاش کولندیا، جیکوب شنک، متئو ووشیچوسکی، لوکاش کوشارک

رتبه لهستان در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: رتبه 25

رتبه پاوررنکینگ لهستان از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 16

ساحل عاج

ساحل عاج، یکی از نمایندگان قاره آفریفا در مسابقات جهانی است. ساحل عاج که به کشور فیل ها مشهور است، بازیکنان فوق العاده آماده ای به لحاظ بدنی در بسکتبال دارد. بازیکنانی که همگی شاید در صورت درخشش بتوانند آینده بهتری برای خود در بسکتبال روز دنیا رقم بزنند. بدون شک نمایندگان تیم های NBA در این مسابقات حاضر هستند و قطعا استعدادیابانی از سرتاسر دنیا بازی ها را زیر نظر دارند. بدون شک فیزیک فوق العاده بازیکنان ساحل عاج می تواند استعدادهای زیادی از این کشور را راهی نقاط مختلف جهان کند. ساحل عاج تیمی است برای هر رقیبی می تواند مشکل ساز شود. مسابقات چین-2019، چهارمین دوره حضور ساحل عاج در جام جهانی بسکتبال است. عاجی ها در جام جهانی 2014 غایب بودند و اکنون پس از یک دوره غیبت، به مسابقات بازگشته اند و قطعا تمام تلاش خود را را در این مسابقات به کار می بندند. حضور در گروهی مناسب، می تواند باعث پیشروی ساحل عاج تا مراحل بالاتر هم شود.

بررسی گروه A رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2019 چین؛ آرزوهایی به بلندای دیوار چین و قدمت لیجیانگ!

لیست بازیکنان ساحل عاج در این مسابقات به شرح زیر است:

چارلز آبوئو، گای لندری ادی، آمادو سیدیبه، بارو آجهی، وافسا فوفونا، لوییس بنویت، کیرپین سدریک الوی، محمد دبا کونه، دین مارشال تامپسون، تیگبه بامبا، محمدلامینا کونه، فودِی ترائوره، ایزاک جبرئیل سیسه، جاکوئس ویلی کواسی، لاوری فریوس زربو، بالی کولیبالی، هروی لامیزانا، نیسره زوزوا، سلیمان دیاباته، برایان پامبا

رتبه ساحل عاج در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: رتبه 64

رتبه پاوررنکینگ ساحل عاج از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 32

ونزوئلا

یکی از تیم هایی که در تمام دوره های جهانی بسکتبال حضور داشته است، ونزوئلا است. لقب این کشور، سرزمین زیبایی است. ونزوئلا نماینده قاره آمریکا در این دوره از مسابقات جهانی چین است. عملکرد ونزوئلا در مسابقات جهانی هیچ وقت فوق العاده نبوده است اما قهرمانی و کسب مدال طلا در سال 2015 و در مسابقات جام ملت های آمریکا ونزوئلایی ها را به این دوره از مسابقات به شدت امیدوار کرده است. ضمن اینکه حضور در گروه A مسابقات، باعث شده تا شانس ونزوئلا از همیشه بیشتر باشد.

لیست تیم ملی ونزوئلا در این مسابقات به شرح زیر است:

ژوزه آسکانیو، ویندی گراترول، میگل رویز، فرناندو هکتور، لویز بسلمی، هسلر گایلنت، یوهانر سفونتس، پابلو دنیل، مایکل کاررا، دوایت لوییس، گرگوری وارگاس، نلسون سولورزانو، پدرو چوریو، ادوین میجارس، ژوزه وارگاس، نوستر کولمنارس، آنتونی پرز، هرونان زامورا

رتبه ونزوئلا در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: رتبه 20

رتبه پاوررنکینگ ونزوئلا از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 31

چین

تیم میزبان مسابقات و یکی از پرافتخارترین تیم های قاره کهن بدون شک آرزوهای زیادی در این دوره از بازی ها دارد. به واسطه میزبانی، چینی ها به لحاظ روحی بدون شک یکی از آماده ترین تیم های مسابقات هستند. هواداران چین به شدت به تیم این دوره خود دل بسته اند و معتقند که در این دوره از مسابقات، شگفتی سازی توسط تیمشان امری غیرممکن نیست. هدایت چین در این دوره به لی نانِ جوان سپرده شده است. نان پیش از این نتایج قابل قبولی گرفته است و تاکتیک های مدرن او می تواند چین را به موفقیت برساند. اگرچه کار چین برابر رقبایش در این گروه سخت خواهد بود اما قرارگیری در سید اول به واسطه میزبانی، چین را در وضعیت آرمانی قرار داده است. صدرنشینی شدن در این گروه و صعود به بعد مسابقات و قرارگیری میان 16 تیم بالای جدولی، به نظر کار سختی برای چین نیست. ستاره اصلی تیم چین مثل سالیان گذشته، جیانلیان ای خواهد بود.

در خصوص لیست بازیکنان اصلی تیم چین باید گفت که هنوز لیست این تیم مشخص نشده است. در صورت انتشار لیست کامل چینی ها، این موضوع به مطلب اضافه خواهد شد

رتبه چین در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: رتبه 30

رتبه پاوررنکینگ چین از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 14

بررسی گروه A رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2019 چین؛ آرزوهایی به بلندای دیوار چین و قدمت لیجیانگ!

جمع‌بندی

با توجه به اطلاعات ذکر شده، بدون شک شاهد مسابقات نزدیکی دراین گروه بازی ها خواهیم بود. نکته حائز اهمیت در خصوص هر 4 تیم این گروه، سبک بازی تیمی همه آنها است. هر 4 تیم در این گروه به بازیکن خاصی وابستگی ندارند، البته اگر جیانلیان ای از چین را کنار بگذاریم، این مورد بیشتر مشهود است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، چین احتمالا به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله بالاتر خواهد شد. مسابقه ای که شاید تکلیف این گروه را مشخص کند، رویارویی لهستان و ونزوئلا است که برای دو تیم دیداری بسیار حساس خواهد بود. البته که در بسکتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست اما به نظر شانس چین، ونزوئلا و لهستان، حداقل بیش از ساحل عاج است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ رضا بلوری بنام قبله آرامش