تماشای خشت و سایه در آفتاب سمنان


تماشای خشت و سایه در آفتاب سمنان

سمنان- ایرنا- نمایشگاه عکس «خشت و سایه» با آثاری از چهار دهه عکس‌های خسرو به‌آئین در نگارخانه تالار آفتاب واقع در انجمن سینمای جوانان استان سمنان گشایش یافت.

به‌آئین از هنرمندان پیشکسوت استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این نمایشگاه شامل عکس‌هایی از دهه ۵۰ تا ۷۰ است که توسط دوربین آنالوگ عکاسی و چاپ شده است.

وی گفت: این نمایشگاه شامل موضوع‌هایی با تاکید بر بافت معماری حاشیه کویر و فلات مرکزی ایران است و سعی شده است که قابلیت‌های ویژه معماری این منطقه در آن خودنمایی کند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در سال ۷۸ در نگارخانه «شیو» تهران یک‌بار در معرض دید عموم گذاشته شد و با استقبال متخصصان و مدیران وقت حوزه تجسمی در کشور همراه بود گفت: آن نمایشگاه باعث شد عده زیادی درباره معماری بناهای استان سمنان و حاشیه کویر کنجکاو شده و بازدید از این بناها را در برنامه خود قرار دهند.

وی افزود : این نمایشگاه در حال حاضر در نگارخانه انجمن سینمای جوانان استان سمنان واقع در تالار آفتاب به مناسبت روز جهانی عکاسی برپا شده است و می‌تواند برای دانشجویان و هنرجویان عکاسی با در نظر گرفتن اینکه عکس‌ها بصورت آنالوگ برداشت و چاپ شده است مورد اهمیت باشد.

خسرو به آئین در طول سال های فعالیت خود در حوزه تئاتر ،سفال‌گری و عکاسی شاگردان زیادی را به خصوص در شهر سمنان تربیت کرده است و از فعالیت های مدیریتی وی در سمنان می توان به ریاست انجمن سفالگران استان سمنان ، مدیر فرهنگسرای کومش و اولین سرپرست انجمن سینمای جوانان سمنان اشاره کرد.

۷۴۰۸/۹۸۵۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری