صومعه‌سرا به میدان کار و تلاش برای عمران تبدیل شده است


صومعه‌سرا به میدان کار و تلاش برای عمران تبدیل شده است

رشت - ایرنا - فرماندار صومعه سرا گفت که طبق برنامه ریزی های انجام شده، این شهرستان به میدان بزرگ کار و تلاش برای عمران و آبادانی تبدیل شده است.

سیدجلال سیدمحمدی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز رشت افزود: دولت تدبیر و امید بیشترین توجه را به این شهرستان داشته و با تلاش های نماینده مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات استانی، اقدامات خوبی در صومعه سرا صورت گرفته و یا در حال انجام است.

وی با اشاره به اولین روز هفته دولت، در تشریح برنامه های این هفته در صومعه سرا اظهار داشت: هفته دولت امسال ۱۷۱ پروژه با اعتبار حدود ۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی نصب ۲۱ ترانس در حوزه روستایی و ۱۱ ترانس در حوزه شهری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و نصب و بهره برداری ۱۷ کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را از اقدامات صورت گرفته در شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: در شهرستان ۷۷ روستای دارای مشکل در حوزه برق شناسایی شده که نیازمند ترمیم نوسانات برقی، بهسازی خطوط انتقال و نصب ترانس هستند و از این تعداد تاکنون مشکل ۲۰ روستا به طور کامل مرتفع شده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه در حوزه ورزشی نیز شش زمین چمن مصنوعی در شهرستان در حال اجراست، افزود: سه سالن ورزشی نیز با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی در روستاهای مرکیه، پشتیر و نوخاله اکبردر هفته دولت کلنگ‌زنی می شود.

فرماندار صومعه سرا افتتاح پست ۶۳ کیلووات با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و در مجموع ۱۰۶ پروژه در حوزه برق‌رسانی، اصلاح، نصب و توسعه، چهار طرح بوم‌گردی، ۱۱ پروژه راهداری و بهره برداری از ۳۴ مسکن مددجویی و طرح‌های پرورش ماهی را از دیگر پروژه ها خواند.

سیدمحمدی به راه چهار بانده فومن - پونل که هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت است، نیز اشاره و اضافه کرد: عملیات آماده‌سازی محور مواصلاتی فومن - صومعه‌سرا - پونل ‌به خوبی در حال انجام است و امیدواریم این مسیر دسترسی بسیار حساس، آماده افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی کلنگ زنی راه طاهرگوراب به ماسال با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان را یکی از پروژه های مهم حوزه راهداری شهرستان صومعه سرا عنوان کرد که در هفته دولت انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود پاره ای مشکلات اعتباری که دولت تدبیر و امید با آن مواجه است، گفت: با این وجود؛ دولتمردان با کمترین اعتبارات، با بهترین شیوه در حال خدمت هستند.

سیدمحمدی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که دولت مورد هجمه های مختلف قرار می گیرد و لازم است توجه داشته باشیم که تضعیف دولت، به نفع هیچ جریان و شخصی جز دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی نیست.

فرماندار صومعه سرا با یادآوری دیدار اخیر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب، خواستار توجه به بیانات و تأکیدات معظم له شد و گفت: همگان باید تلاش کنیم تا دولت بتواند در راستای برنامه های خود که خدمت به مردم است، به خوبی عمل کند.

وی در خاتمه سخنانش از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز رشت بازدید و با خبرنگاران این رسانه، در فضای صمیمی، گفت وگو کرد.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها