50 هکتار از مراتع تکاب در آتش سوخت


50 هکتار از مراتع تکاب در آتش سوخت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب گفت: در 2 حادثه آتش‌سوزی، 50 هکتار از مراتع و اراضی ملی این شهرستان در محدوده روستاهای «اغول‌بیک» و «قره‌ناز» طعمه حریق شد.

فاضل سلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه نخست ۴۰ هکتار از مراتع روستای اوغول‌بیک از توابع بخش مرکزی این شهرستان در حدفاصل این روستا و روستای «قجور» طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: این حادثه به علت سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش در مراتع رخ داد و بخش بزرگی از مراتع این منطقه را در برگرفت.

وی اظهار داشت: پس از وقوع این آتش‌سوزی ماموران آتش‌نشانی و منابع طبیعی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و با مشارکت جمعی از همیاران طبیعت و اهالی روستاهای اطراف، حریق پس از چهار ساعت مهار شده و از گسترش آن به اراضی کشاورزی این منطقه جلوگیری شد.

«سلامی»، گفت: در حادثه بعدی نیز که در بخش تخت سلیمان روی داد، ۱۰ هکتار از مراتع روستای قره‌ناز طعمه حریق شده و در آتش سوخت.

رییس اداره منابع طبیعی تکاب افزود: با متخلفان و کسانی که به صورت عمدی یا بر اثر بی‌احتیاطی عامل آتش‌سوزی در مراتع هستند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی و ۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی و باغ‌های این شهرستان در آتش سوخته است.

تکاب با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع مساحت در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده که یک هزار و ۶۰۰ کیلومترمربع از مساحت آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟