ضرب الاجل رئیس جمهور ایتالیا به احزاب


ضرب الاجل رئیس جمهور ایتالیا به احزاب

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور ایتالیا تا سه شنبه آینده به احزاب سیاسی فرصت داد برای دستیابی به اکثریت به منظور تشکیل دولت جدید توافق کنند.

ضرب الاجل رئیس جمهور ایتالیا به احزاب
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور ایتالیا تا سه شنبه آینده به احزاب سیاسی فرصت داد برای دستیابی به اکثریت به منظور تشکیل دولت جدید توافق کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا تا سه شنبه آینده به احزاب سیاسی کشورش فرصت داد برای دستیابی به اکثریت به منظور تشکیل دولت جدید توافق کنند.
دو روز پس از فروپاشی ائتلاف دولتی که توسط حزب لیگ به ریاست متئو سالوینی و حزب ضدسیستم جنبش پنج ستاره تشکیل شده بود، رئیس جمهور ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد احزاب و تشکل‌های سیاسی تا روز سه شنبه برای ایجاد اکثریت به منظور تشکیل دولت جدید فرصت دارند.
کمی پیش از انتشار این خبر توسط رئیس جمهور ایتالیا، جنبش ضدسیستم پنج ستاره به سران خود ماموریت داد با حزب چپ میانه دموکرات به منظور تشکیل ائتلاف مذاکره کنند.
رئیس جمهور ایتالیا پس از دو روز رایزنی با کلیه گروه‌های سیاسی حاضر در پارلمان گفت:" برخی احزاب از من خواسته اند امکان تشکیل اکثریت در پارلمان را بررسی کنم. لازم است که به سرعت در مسیر تحقق اهداف کشور اقدام کنیم. قرار است سه شنبه آینده بار دیگر رایزنی‌های جدیدی انجام دهیم و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ نماییم. "
ماتارلا خاطر نشان کرد تنها به ائتلافی چراغ سبز نشان خواهد داد که از اکثریت خوبی برخوردار باشد، برنامه مشخص و مدونی برای اداره امور داشته باشد و بتواند رای اعتماد پارلمان را جلب کند، زیرا ایتالیا کشور بزرگی است که اکنون با چالش‌های متعددی روبرو شده و اوضاع سیاسی و اقتصادی بین المللی نیز نامشخص است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، رئیس جمهور ایتالیا افزود اگر هیچ گروهی نتواند اکثریت محکمی برای تشکیل دولت ایجاد کند چاره‌ای نخواهیم داشت جز این که به پای صندوق‌های رای بازگردیم، اما چنین شرایطی نیز نگران کننده است چرا که انتخابات زودهنگام احتمالی درست در بحبوحه تهیه لایحه بودجه 2020 سومین قدرت اقتصادی منطقه یورو که با بدهی‌های سنگین و کندی رشد اقتصادی نیز مواجه است، برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...