95 پروژه عمرانی در بیرجند آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است


95 پروژه عمرانی در بیرجند آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: 95 پروژه با اعتبار 76 میلیارد و 154 میلیون تومان در این شهرستان همزمان با هفته دولت افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

علی ناصری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع اعتبار این پروژه‌ها، ۷۳ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و ۲ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان از محل سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌ها، ۹۱ پروژه مختلف شهری و روستایی افتتاح می‌شود که ۴۵ پروژه در سطح شهر و ۴۶ پروژه در روستاها به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار بیرجند از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد سه پروژه مربوط به شهرداری شامل پارک سایت اداری و پارکینگ‌های طبقاتی میدان امام خمینی (ره) و حکیم نزاری ۱۳ است.

وی ادامه داد: اعتبار این پروژه‌ها سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است همچنین پروژه شرکت تعاونی مسکن ایثارگران نیروهای مسلح مربوط به مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با حدود هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‎‌هاست.

ناصری تصریح کرد: بیشترین پروژه‌ها با ۲۷ مورد و هزینه‌کرد ۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان مربوط به شرکت توزیع نیروی برق شهرستان است که همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: احداث پست و شبکه فشار ضعیف هوایی، اصلاح روشنایی معابر، احداث شبکه روشنایی معابر هوایی در نقاط مختلف شهر بیرجند، احداث شبکه فشار متوسط زمینی و افزایش قدرت یا تعویض ترانس به منظور تامین برق و رفع افت ولتاژ متقاضیان شهری اراضی ۵۵ هکتاری بیرجند از عمده این پروژه‌هاست.

فرماندار بیرجند افزود: جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند با ۱۱ پروژه به ارزش حدود سه میلیارد و ۸۴ میلیون تومان، رتبه دوم تعداد طرح‌های افتتاحی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: هفته دولت امسال ۱۲ روستای شهرستان با هزینه‌کرد چهار میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

ناصری افزود: شهرداری بیرجند نیز پنج پروژه شامل احداث و بهسازی میادین شهید مصطفی خمینی و شهید فهمیده، پارک ۹ دی مهرشهر، ایجاد فضای سبز ضلع غرب بلوار شهید صیاد شیرازی، زیرسازی و آسفالت محور کارگران و اتصال آن به میادین شهید مصطفی خمینی و شهید فهمیده و تخریب و بازسازی فاز یک ضلع جنوبی باغ ایرانی با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان را افتتاح خواهد کرد.

وی به افتتاح پنج پروژه شرکت آب و فاضلاب شهری در بیرجند اشاره کرد و گفت: برای این پروژه‌ها بیش از پنج میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار بیرجند، بهره‌برداری از هشت کیلومتر شبکه فاضلاب مهرشهر، اصلاح و توسعه بخشی از شبکه آب شهر، مقاوم سازی خط انتقال سربیشه به بیرجند، اصلاح خط انتقال چاه‌های آب شرب شماره ۶ و ۸ دشت رکات و عملیات حفر و لوله گذاری جدار، آزمایش پمپاژ، نصب منصوبات و تجهیز چاه و اتصال به خط رانش را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

وی از افتتاح پنج پروژه در بخش راه با هزینه کرد پنج میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در روستاهای شهرستان بیرجند همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات