لزوم محوریت مساجد در برنامه‌های فرهنگی/ مساجد جذب حداکثری داشته باشند


لزوم محوریت مساجد در برنامه‌های فرهنگی/ مساجد جذب حداکثری داشته باشند

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اهالی مسجد باید جذب حداکثری داشته باشند گفت: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد در اولویت‌ برنامه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(پنج‌شنبه،۳۱ مرداد) در گردهمایی بزرگ اصحاب مسجد که به مناسبت روز جهانی مسجد در مصلای رشت برگزار شد به تشریح ویژگی‌های اهالی مسجد پرداخت و اظهار کرد: فعالان مسجدی از هنرمندان جامعه محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فعالین مسجد کار بس ارزشمندی را عهده‌دار هستند گفت: ارتباط با مسجد انسان‌ها را با تقوا کرده تا با ادب و متانت وارد جامعه شوند.

وی با تاکید بر اینکه در اهل مسجد نباید نواقص وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: اهل مسجد از اهل خوبان بوده و در کنار بهترین‌ها بودن و هم‌نشینی با اهل تقوا در رفتار و گفتار فرد تاثیرات شگرفی می‌گذارد.


آیت الله فلاحتی فعالیت در مسجد را فضیلت بزرگ و جایگاهی والا برای اصحاب مسجد برشمرد و گفت: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد در اولویت‌ برنامه‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هیج مرکزی جامع‌تر و بافضیلت‌تر از مسجد نیست، تلاش کنید در مسجد به خودسازی بپردازید.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه فعالین مسجد علاوه بر خودسازی بر دیگرسازی نیز اهتمام جدی داشته باشند بیان کرد: دیگران را به مسجد دعوت کنید، اهالی مسجد باید جذب حداکثری داشته باشند.

آیت الله فلاحتی در ادامه بر لزوم مطالعه اهالی مسجد تاکید کرد و اظهارداشت: جوانان و فعالین مسجد کتاب مقدس قرآن، کتاب‌های شهید دستغیب و شهید مطهری را مطالعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوانان را با کتب شهید دستغیب آشنا کنید افزود: پاسخ به شبهات جوانان و مسائل اخلاقی در نوشته‌های این شهید بزرگوار عنوان شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مسجد محور برنامه‌ها قرار گیرد خاطرنشان کرد: اجازه دهید جوانان و نوجوانان با شور جوانی که دارند فعالیت‌های شادی در مسجد داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در مسجد را بر روی جوانان نبندید بر آموزش سبک زندگی اسلامی به نوجوانان تاکید کرد و گفت: احترام و رعایت حقوق دیگران و فراگیری اخلاق اسلامی از ویژگی‌های شاخص یک متولی و امام جمعه مسجد باشد تا نوجوان با الگوگیری از این بزرگان وارد مسجد شده و شخصیتی تاثیرگذار در جامعه شود.

پایان پیام/383

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم