به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ امروزه وجود مراکز مشاوره و راهنمایی به عنوان یک موضوع ضروری در دنیا مطرح است و این ضرورت با پیشرفت فن آوری و گوناگونی علوم و فنون اهمیت دوچندانی یافته است. بی تردید جامعه سالم جامعه ایست که افراد آن از سلامت روان برخوردار باشند و این مهم میسر نمی گردد مگر اینکه انسان در رویدادها و مراحل مختلف زندگی خود به نیازهای خویش پاسخ معقول دهد و یا به عبارت دیگر توان سازگاری خود را بطور منطقی تأمین کند‪ ‬ در همین راستا در حال حاضر 2 مرکز مشاوره و 2 دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی تحت نظارت بهزیستی شهرستان ملارد و در این شهرستان فعال می باشند.

مرکز مشاوره مصباح ( افتتاح 1396)، مرکز مشاوره النا (افتتاح سال 96 )، دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی دکتر رحیمی مند ( افتتاح سال 95)، دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی هدایت ( افتتاح سال 98) با مدیریت بخش غیر دولتی و تحت نظارت بهزیستی شهرستان ملارد شروع به فعالیت کرده اند.‬

شایان ذکر است فعالیت این مراکز در جهت ارائه خدماتی چون : مشاوره خانواده، ازدواج، طلاق، کودک، نوجوان ، بزرگسال، اضطراب، افسردگی، مشاوره تحصیلی، برگزاری کارگاههای آموزشی، گفتار درمانی، گروه درمانی، انجام تست های هوش و شخصیت ، زوج درمانی تخصصی و ... میباشد.

مرتضی قربانی ریاست اداره بهزیستی در همین خصوص گفت: فرایند مختلف مشاوره و روان درمانی بیانگر این واقعیت است که تلاش علمی و حرفه‌ای برای بررسی و رفع مشکلات انسانی در جریان است.

وی در ادامه افزود: در کلینیک های روانشناسی استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شود که اصلی ترین آن وجود درمانگران متخصص است که می تواند در زمینه های خانواده ، ازدواج ، نوجوان ، کودک ، شغلی و تحصیلی و ... مراجعان را راهنمایی کند و با توجه به همین امر افراد متخصص در کلینیک های مذکور آماده ارائه خدمات به مراجعین میباشند.

مراجعین محترم در صورت هرگونه سوال با شماره تماس: ‪02165109470‬ معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستان ملارد تماس حاصل فرمایند.

برگزاری کمیته مناسب سازی و سی بی آر اداره بهزیستی شهرستان ملارد

در این کمیته که با حضور مهندس اینانلو نماینده فرمانداری، مرتضی قربانی ریاست اداره ،اعضاء کمیته مناسب سازی و دهیاران کلیه روستاها برگزار گردید ، مرتضی قربانی گزارشی از عملکرد مناسب سازی و سی بی آر ، پیگیریها ،بازدید ها،اقدامات اشتغالزایی و ...در خصوص مددجویان در هفته بهزیستی ارائه کرد.

در ادامه مهندس اینالو نماینده دفتر فنی عمرانی فرمانداری به منظور اجرای طرح مناسب سازی در روستاها از دهیاران خواستند در تنظیم قرار داد با پیمانکاران طرحها و پروژه های عمرانی طبق ابلاغیه فرمانداری نظارت کامل بر اجرای طرح داشته باشند.

شایان ذکر است جلسات این کمیته بصورت دوره با حضور نمایندگان ادارات شهرستان در جهت رفع مشکلات معلولین برگزار و مصوبات پیگیری می شود.

فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی  بهزیستی  شهرستان  ملارد/برگزاری کمیته مناسب سازی و سی بی آر اداره بهزیستی شهرستان ملارد

فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی  بهزیستی  شهرستان  ملارد/برگزاری کمیته مناسب سازی و سی بی آر اداره بهزیستی شهرستان ملارد

فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی  بهزیستی  شهرستان  ملارد/برگزاری کمیته مناسب سازی و سی بی آر اداره بهزیستی شهرستان ملارد