ثبت بالغ بر 6 هزار فعالیت کانون های مساجد گیلان در سامانه ملی «سجا»


ثبت بالغ بر 6 هزار فعالیت کانون های مساجد گیلان در سامانه ملی «سجا»

حجت الاسلام «رضوانی نژاد» از ثبت 6 هزار و 26 فعالیت از کانون های مساجد گیلان در سامانه ملی سجا خبر داد و گفت: سهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد رشت یک هزار و 221 فعالیت در حوزه های مختلف است.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: حدود سه هزار مسجد در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۹۱۷ مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به توانمندی کانون های مساجد در حوزه های مختلف تصریح کرد: باید از این ظرفیت جهت اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد بهره گرفت.
وی با تاکید بر غنی سازی فعالیت های فرهنگی در مساجد از استقبال نوجوانان و جوانان از کانون ها خبر داد و گفت: برنامه های کانون ها با محوریت تقویت آموزه های دینی مورد استقبال خانواده هاست.
حجت الاسلام رضوانی نژاد به ساماندهی کانون های مساجد استان در راستای انسجام فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره و بیان کرد: در این راستا سامانه بچه های مسجد «سجا» راه اندازی شده و کانون ها موظف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند‌.
وی از ثبت ۶ هزار و ۲۶ فعالیت از گیلان در این سامانه ملی خبر داد و تصریح کرد: سهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد رشت یک هزار و ۲۲۱ فعالیت در حوزه های مختلف است.
حجت الاسلام رضوانی نژاد ادامه داد: در حوزه قرآن و عترت هزار و ۷۹۶ فعالیت مشتمل بر روخوانی، روانخوانی، احکام، تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ثبت شده است.
به گفته مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: در حوزه اجتماعی هزار و ۶۴۹ فعالیت با محوریت سبک زندگی، مشاوره، کارآفرینی و در حوزه آموزش و توانمندسازی هزار و ۴۱۶ فعالیت تا کنون ثبت شده است.
وی ادغان کرد: همچنین ۵۶۶ فعالیت هنری شامل سرود، نمایش، قصه گویی و ادبیات نیز توسط کانون ها در سامانه سجا ثبت شد.

حجت الاسلام رضوانی نژاد فعالیت های مسجد محور را موجب احیا و تقویت کارکردهای مساجد دانست و بیان کرد: همه دستگاه های حاضر در مساجد باید با همدلی و تعامل در راستای احیای کارکردهای مساجد تلاش کنند.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل