مسلمانان روهینگیا نمی خواهند به میانمار برگردند


مسلمانان روهینگیا نمی خواهند به میانمار برگردند

آژانس مهاجران سازمان ملل اعلام کرد که بسیاری از مهاجران مسلمان روهینگیایی نمی خواهند به میانمار برگردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenational»،آژانس مهاجران سازمان ملل اعلام کرد که بسیاری از مهاجران مسلمان روهینگیایی نمی خواهند به میانمار برگردند.

بر اساس طرحی که اخیرا اعلام شد،تعداد اندکی از مهاجران مسلمان روهینگیایی به طرح بازگشت به میانمار پاسخ مثبت دادند اما همه آنهایی که چنین کاری را انجام دادند اعلام کردند که تمایلی برای بازگشت ندارند.

«ابو کلام»،کمیسر امور مهاجرتی در بنگلادش اعلام کرد که تنها 21 خانواده از یک هزار 56 خانواده انتخاب شده برای بازگشت به میانمار مایل به گفتگو با مقامات درباره تمایل به بازگشت خود به کشورشان شدند.

وی تاکید کرد که همه خانواده ها می گویند تمایلی به بازگشت به میانمار ندارند.

روهینگیایی هایی که حاضر به گفتگو شدند،اعلام کردند که خواستار بازگشت به میانمار نیبستند مگر اینکه دولت میانمار حق شهروندی را به آنها اعطا کند.

میانمار تا کنون از به رسمیت شناختن مسلمانان روهینگیا به عنوان شهروندان این کشور امتناع کرده و آنها را بنگالی های غیرقانونی می داند که از بنگلادش به میانمار آمده اند.

«رحول امین»،سرپرست یک خانواده 9 نفره میانماری در این باره می گوید: «ما در ابتدا خواستار تضمین حق شهروندی خود هستیم و اینکه دولت میانمار باید ما را روهینگیا بنامد نه بنگالی های غیرقانونی.»

روز جمعه،یکی از وزرای کابینه میانمار اعلام کرد که هم میانمار و هم بنگلادش برای آغاز بازگرندان مسلمانان روهینگیایی به میانمار با کمک آژانس مهاجرت سازمان ملل به توافق رسیده اند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(عکس) تصاویر 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان